Za tę działalność firmy odpowiada Wydział Kół Tarczowych, szerzej znany jako Pronar Wheels. Produkuje on koła o średnicy od 6 do 54 cali i szerokości od 4,25 do 44 cali. Pełna oferta obejmuje ich 450 typów dostępnych w blisko 10 000 możliwych konfiguracji. Jak dotąd, bo wszystkie te liczby stale rosną.
- Naszym niewątpliwym wyróżnikiem na rynku jest ponadstandardowa jakość produkowanych felg – podkreśla Wojciech Tomkiel, kierownik Pronar Wheels – Wymogi, jakie sami sobie stawiamy są o wiele bardziej restrykcyjne niż te, jakie wynikałyby z europejskich i międzynarodowych norm. Już sama stal jest dla nas specjalnie przygotowywana przez huty z dokładnie takimi dodatkami stopowymi jakich oczekujemy. Z kolei sam proces wytwarzania, poza standardowymi procedurami jakości został wzbogacony o dodatkowe procesy, które wypracowaliśmy w toku współpracy z naszymi odbiorcami. Dzięki temu zyskują pewność, że finalny efekt, czyli gotowy produkt będzie dokładnie zgodny z ich oczekiwaniami.
Siemiatycze. Pronar otworzył Centrum Wystawowe dla klientów,...
Zdecydowana większość kół Pronaru trafia obecnie poza granice Polski, a na liście odbiorców bez trudu znajdziemy największych światowych producentów maszyn rolniczych czy budowlanych. Firmy i koncerny, takie jak John Deere, Zetor, AGCO, Kubota, Bobcat czy JCB od wielu lat montują w swoich pojazdach koła dostarczane przez producenta z Narwi. Ostatnie kilkanaście miesięcy, tak trudne dla licznych kooperantów pokazały, jak ważne jest zachowanie ciągłości produkcji. Okres poprzerywanych łańcuchów dostaw wykorzystano jako okazję do umocnienia pozycji Pronar Wheels na światowym rynku.
- Z pandemii wyszliśmy mocniejsi jak nigdy dotąd, o czym najlepiej świadczy fakt, że poprzedni rok pod względem sprzedaży był dla nas rekordowy – mówi Rafał Mazur, zastępca kierownica ds. handlu i marketingu Pronar Wheels. – Nie tylko zachowaliśmy ciągłość produkcji, ale też nie przestawaliśmy inwestować. Zarówno aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na nasze produkty, jak również rozszerzyć ich dotychczasowy asortyment.
Czytaj również: Narew. Jan Krzysztof Ardanowski wizytował Pronar. Minister rolnictwa odznaczył pracowników podlaskiej firmy i spotkał się z jej szefem
Do tych najważniejszych inwestycji z ostatnich miesięcy należy m.in. wdrożenie systemu wysokowydajnego, niespotykanego w polskim przemyśle systemu spawania dwudrutowego (TPSi TWIN Push), a przede wszystkim budowa nowych linii do produkcji felg w fabryce Pronaru w Narewce. Ich sercem są dwie ogromne prasy hydrauliczne o nacisku 3150 i 5000 ton.
Dodajmy, że cały ciąg technologiczny wraz z oprzyrządowaniem został opracowany i wdrożony przez inżynierów pracujących w firmie. Nowe linie pozwalają wytwarzać ciężkie wieloczęściowe koła ze stali o grubości od 15 do 30 mm. W praktyce oznacza to wejście Pronar Wheels do wagi superciężkiej - takie rozwiązania są stosowane w największych maszynach pracujących np. w kopalniach czy na placach budowy.
Strefa Biznesu: Przedsiębiorców czeka prawdziwa rewolucja z KSeF
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?