Dwie jezdnie, dojazdy z osiedli do głównej trasy, drogi rowerowe, wiadukty, tunele, kładki i 11 dwupoziomowych skrzyżowań - tak została zaprojektowana Trasa Niepodległości. Jej budowa to domknięcie miejskiej obwodnicy. Przez ul. Ciołkowskiego połączy się ona z Trasą Generalską.
- To umożliwi sprawne poruszanie się między poszczególnymi częściami miasta bez konieczności wjeżdżania do centrum - przypomina Anna Kowalska z białostockiego magistratu.
PRZYPOMINAMY: Teraz prenumerata cyfrowa tańsza o połowę! CZYTAJ WIĘCEJ
Teraz te plany będą zrealizowane. Dziś firma Budimex, która wygrała przetarg na budowę, oficjalnie rozpoczyna roboty. W pierwszej kolejności zajmie się wycinką drzew w lesie Bacieczki, przez który będzie przebiegać droga. Te prace mają potrwać do 15 marca. Potem roboty będą już prowadzone na całej długości nowej drogi. Ta składać ma się z al. Niepodległości i al. Paderewskiego. Trasa będzie rozpoczynać się od skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. NSZ do ul. Wiadukt przy wyjeździe do Kleosina.
Inwestycja ma być gotowa jesienią 2018 r. Jej koszt to ponad 350 mln zł. 267 mln zł pochodzi z unijnego programu Polska Wschodnia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?