Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rzecznik praw konsumenta wygrać może niemal z każdym

(tom)
Inna skuteczna interwencja dotyczyła zwrotu większości pieniędzy za "lek na młodość”. Pewna suwalczanka wyłożyła na to 2,5 tys. zł.
Inna skuteczna interwencja dotyczyła zwrotu większości pieniędzy za "lek na młodość”. Pewna suwalczanka wyłożyła na to 2,5 tys. zł. sxc.hu
Osiemdziesięcioletnia kobieta kupiła podczas prezentacji sprzęt medyczny warty ponad 4 tys. zł. Okazało się jednak, że to bubel. Dzięki temu, że zgłosiła się do rzecznika praw konsumentów nie musiała za nic płacić.

W ubiegłym roku do suwalskiego rzecznika, Teresy Mazur, wpłynęło 120 skarg. Zdesperowani ludzie prosili o pomoc. Najczęściej dotyczyło to reklamacji obuwia oraz odzieży. Producenci bardzo często nie chcą tych roszczeń uwzględnić. Jednak po interwencji rzecznika zmieniają zdanie.

Dotyczyło to także przypadków rozwiązania umów z operatorami świadczącymi usługi teleinformatyczne. W takich przypadkach przed klientami piętrzone są zwykle najróżniejsze problemy. Ale i z tym rzecznik sobie radzi. Bo na wylot zna przepisy i może podejmować interwencje w każdej jednostkowej sprawie.

80-letnia suwalczanka była załamana, gdy okazało się, że kupiony przez nią aparat, który miał leczyć jej zdrowie, do niczego się nie nadaje. Ponad 4 tys. zł kobieta miała spłacić w ratach. Odesłała urządzenie producentowi, ale ten odpowiedział, iż i tak będzie musiała zapłacić. Bo minął 10-dniowy termin na zwrot towaru. Rzecznik konsumenta, do którego kobieta się zwróciła, wystąpił w jej imieniu. Okazało się jednak, że adres dostawcy nie jest aktualny. Korespondencja wracała z adnotacją "adresat nieznany". Rzecznik ma jednak nawet takie prawo, by występować do banku, który kredytuje dane przedsięwzięcie. I tak stało się w tym przypadku. Bank szczegółowo przeanalizował wszystkie okoliczności i odstąpił od żądania spłaty kredytu. 80-letnia suwalczanka odetchnęła z ulgą.

Inna skuteczna interwencja dotyczyła zwrotu większości pieniędzy za "lek na młodość". Pewna suwalczanka wyłożyła na to 2,5 tys. zł.

Suwalski rzecznik konsumenta przyjmuje interesantów codziennie w ratuszu.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna