Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ścieżki rowerowe - jest ich coraz więcej

Wojciech Jakubicz
Ścieżki rowerowe w Białymstoku
Ścieżki rowerowe w Białymstoku
W tym roku w Białymstoku powstanie ponad 11 kilometrów ścieżek rowerowych. Kilometry to nie wszystko - mówią jednak rowerzyści.

Ścieżki, które powstaną w roku 2011

Ścieżki, które powstaną w roku 2011

Kolejny rok przyniesie prawie 16 kilometrów nowych ścieżek rowerowych. Drogi dla rowerów powstaną przy następujących ulicach:

ul. Piastowska: ścieżka powstanie podczas budowy przedłużenia tej ulicy. Nawierzchnia będzie asfaltowa, a długość drogi dla rowerów wyniesie 3,9 km;

ul. Maczka: ścieżka powstanie podczas przebudowy ulicy, nawierzchnia asfaltowa, długość: 4,2 km;

ul. Plażowa, S. Suchowolca i Zabłudowska: łączna długość 3,1 km.

Droga do Hryniewicz: nawierzchnia asfaltowa, długość: 1,9 km.

Ul. 27 lipca na odcinku od ul. Zacisze do granic miasta, długość: 2,7 km.

Ponad tysiąc metrów przy ul. Wiejskiej, prawie dwa kilometry przy al. 1000-lecia Państwa Polskiego czy 750 metrów przy ul. Wyszyńskiego. To tylko niektóre ze ścieżek rowerowych, które mają zostać oddane jeszcze w tym roku. Drogi dla rowerów powstaną również przy ul. Kalinowskiego, Mazowieckiej, Świętokrzyskiej, Kuronia, Produkcyjnej, Pułaskiego, Świerkowej i Proroka Eliasza.

Łącznie przybędzie dokładnie 11 kilometrów i 571 metrów ścieżek rowerowych. Wszystkie będą asfaltowe.
Rowerzyści przyznają, że ścieżek buduje się u nas dużo, jednak ich zdaniem zawsze tworzy się je "przy okazji", nie ma kompleksowego planu ułatwienia poruszania się cyklistom po Białymstoku:

- Problemem jest to, że mówi się tylko o ilości dróg dla rowerów - powiedział nam Karol Mocniak ze stowarzyszenia Rowerowy Białystok. - Nie jest ważne ile mamy kilometrów ścieżek, tylko to, gdzie rowerem można dojechać. A po Białymstoku jeździ się ciężko. Nie widać tu jakiegoś planu, pomysłu. Ścieżki tworzone są doraźnie, tam, gdzie akurat trwa inna inwestycja.

- Zdajemy sobie sprawę, że ścieżek brakuje - odpowiada Danuta Zawadzka z Zarządu Dróg i Inwestycji Miejskich w Białymstoku. - Budujemy je w zasadzie wszędzie gdzie się da. W wielu miejscach jednak jest to po prostu niemożliwe, gdyż nie zakłada tego np. studium uwarunkowań. To utrudnia stworzenie idealnej siatki ścieżek. Staramy się jednak budować drogi dla rowerów tak, by uzupełniały je ciche lokalne ulice, po których rowerzyści mogą spokojnie jeździć.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna