Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Seat w segmencie "D" (wideo)

T. Kutkiewicz
Czy nowy Seat przyjmie się na polskim rynku? O tym dowiemy się dopiero w przyszłym roku.
Czy nowy Seat przyjmie się na polskim rynku? O tym dowiemy się dopiero w przyszłym roku.
Można powiedzieć, że nareszcie. Seat, jako jedyny z grupy Volkswagena nie miał swojego przedstawiciela w segmencie "D". I oto w Paryżu, podczas salonu motoryzacyjnego, marka zaprezentowała nowy model - "Exeo".

O flagowej limuzynie Seata można powiedzieć, że jest wyrazista i elegancka. Przód i tył nadwozia zdecydowanie pasują do wizerunku hiszpańskiej marki: sportowe zacięcie, opływowe kształty, miękkie krzywizny i wyraźnie zarysowane błotniki podkreślające atletyczną sylwetkę. Charakterystyczny powiększony grill oraz proporcja powierzchni szyb do nadwozia nadają pojazdowi jeszcze bardziej sportowy charakter. A do tego 19-calowe aluminiowe obręcze kół i dwie końcówki układu wydechowego po obu stronach zderzaka - podkreślają sportowy charakter auta.

Niezwykle ergonomiczne wnętrze jest szczególnie wygodne. Linie deski rozdzielczej płynnie przechodzą w panele drzwi, a konsola środkowa skierowana w stronę kierowcy podkreśla wrażenie podporządkowania samochodu jego potrzebom. Z dwukolorowym panelem instrumentów harmonizują elementy wykończeniowe z ciemnobrązowego drewna.

Przednie fotele wyposażone są w funkcję pamięci ustawień, a długość siedziska zapewnia wygodę dla nóg. Elektrycznie sterowana osłona tylnej szyby pomaga zapobiegać oślepianiu kierowcy.

W upalne letnie dni automatyczna klimatyzacja chłodzi także wnętrze schowka w desce rozdzielczej. Temperatura w schowku nie zmienia się przez pewien czas nawet po wyłączeniu silnika.

Sedan Seata dysponuje pokaźnym bagażnikiem o pojemności 460 litrów, a spora - bo wynosząca 1 000 mm - odległość między nadkolami pozwala na umieszczenie w nim nawet nieporęcznych przedmiotów.

Konstrukcja zawieszenia czuwa nad komfortem podróżowania i dynamiką. Z przodu zastosowano wielodrążkowe zawieszenie niezależne, a z tyłu - wahacze trapezowe. Na znaczące obniżenie masy nie resorowanej wpłynęło także zastosowanie kilku elementów z lekkiego stopu w zawieszeniu obydwu osi.

W czasie dynamicznej jazdy kierowca przekona się, jak stabilny jest to pojazd i jak precyzyjnie reaguje na obroty kierownicą przy minimalnym przechyle. Na komfort jazdy wpływa także progresywne wspomaganie układu kierowniczego Servotronic. Siła wspomagania zależy od prędkości pojazdu, dzięki czemu prowadzenie auta jest wygodniejsze i daje więcej przyjemności.

Pod maską Seata Exeo prezentowanego w Paryżu znajduje się mocny silnik benzynowy 2.0 TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, o mocy 200 KM. Jednostka generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm już przy 1 800 obr/min, zapewniając imponujące osiągi. Samochód z tym silnikiem zużywa 7,7 litrów paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym i emituje CO2 w ilości 185 g/km.

Czy nowy Seat przyjmie się na polskim rynku? O tym dowiemy się dopiero w przyszłym roku.

Zobacz film:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna