Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Spełnili marzenia o własnej firmie

Agata Sawczenko
tłumaczą Andrzej Muśko (z lewej) i Mariusz Baranowski, właściciele firmy Ogar.
tłumaczą Andrzej Muśko (z lewej) i Mariusz Baranowski, właściciele firmy Ogar. A. Chomicz
Andrzej Muśko miał doświadczenie w sprzedaży. Mariusz Baranowski - w produkcji. Obaj mieli dość pracy na czyjś rachunek. Połączyli siły, żeby mieć przebicie na rynku. Założyli spółkę cywilną i zajęli się produkcją odzieży reklamowej: koszulek, czapeczek, polarów i toreb z logo konkretnych firm. - Liczy się nie tylko jakość produktu, ale też jakość obsługi klienta - tłumaczą swój sukces.

Dwa lata temu Andrzej Muśko i Mariusz Baranowski założyli firmę Ogar. Zajęli się produkcją i sprzedażą odzieży roboczej i reklamowej.

Pośrednictwo na początek

Ze sprzedażą i marketingiem pan Andrzej związany jest już od 15 lat. Pracował w wielu firmach.
- Ale zawsze marzyłem o tym, żeby mieć własną działalność - zdradza.
Jednak przyznaje, że do zarejestrowania firmy skłonili go... klienci.
- Gdy odchodziłem z ostatniej firmy, pojechałem do kilku znajomych pożegnać się - opowiada pan Andrzej. - A oni mi powiedzieli, że nadal chętnie by ze mną współpracowali. Że dla nich duże znaczenie ma to, jak ich się obsługuje. Pomyślałem: Czemu nie?
Do współpracy Andrzej Muśko zaprosił znajomego - Mariusza Baranowskiego.
- A ja już znałem tę branżę, bo moi rodzice mieli hafciarnię - mówi pan Mariusz.
Obaj panowie założyli więc spółkę cywilną. I na początek postanowili zająć się tylko pośrednictwem w sprzedaży odzieży reklamowej.

Szkoda czasu na dotacje

- Jednak już po kilku tygodniach doszliśmy do wniosku, że to za mało, że trzeba zająć się też produkcją - przyznaje pan Mariusz.
Zaczęli kompletować park maszynowy.
- Staraliśmy się o dotacje. Ale wszystkie formalności trwały bardzo długo, a nam czas przeciekał przez palce, że zdecydowaliśmy się na leasing - mówi pan Andrzej.
Podpisali umowy z producentami odzieży. To na ich produktach haftują lub drukują loga klientów.
Jednak przyznają, że stawiają nie tylko na jakość produktu, ale też na jakość obsługi.
- Pytamy klienta, czego potrzebuje. Staramy się dopasować ofertę do potrzeb - mówią.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna