Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stolica Podlasia nagrodzona dzięki aktywnym przedsiębiorcom

Magdalena Kleban
Marek Sadowski z GoscinnaKamiennica.pl zainwestował w internet i nie żałuje. Dzięki takim jak on przedsiębiorcom Białystok znalazł się w czołówce dziesięciu najaktywniejszych eMiast.
Marek Sadowski z GoscinnaKamiennica.pl zainwestował w internet i nie żałuje. Dzięki takim jak on przedsiębiorcom Białystok znalazł się w czołówce dziesięciu najaktywniejszych eMiast. Grayling
Białystok został jednym z 10 polskich eMiast Google. To zasługa białostockich małych i średnich firm.

Nasi przedsiębiorcy oraz właściciele małych i średnich firm należą do ogólnopolskiej czołówki, przynajmniej jeśli chodzi o walkę o klienta w internecie.

Internet to podstawa

Nowa nagroda Google'a ma na celu wyróżnienie miast, które odnotowały największy wzrost aktywności lokalnych firm w sieci.

Powstała także po to, by pokazać znaczenie internetu w przyszłym rozwoju gospodarczym Polski. Wczoraj, w Warszawie, to wyróżnienie w imieniu prezydenta Tadeusza Truskolaskiego, odebrał sekretarz miasta Krzysztof Karpieszuk.

- To pokazuje pewien trend wśród białostockich przedsiębiorców, którzy doceniają handlową rolę internetu i tu widzą szanse na rozwój swoich firm - przyznaje Krzysztof Karpieszuk. - Nie tylko zresztą w tej dziedzinie. Białystok jako miasto, do aktywności w internecie, przywiązuje ogromną rolę. To teraz jedno z podstawowych narzędzi komunikowania się z mieszkańcami. Ale i białostoczanie bardzo cenią sobie to narzędzie, wystarczy wspomnieć tylko sukces Białegostoku w projekcie Google Earth.

Ale czy się opłaca?

Jak ważna jest widoczność w sieci, gdzie konsumenci coraz częściej szukają informacji o produktach i usługach, wie Marek Sadowski z firmy GoscinnaKamienica.pl prowadzącej obiekt turystyczny w Białymstoku i aktywnie korzystającej z reklamy internetowej do pozyskiwania klientów. - Reklama w wyszukiwarce przyczyniła się w znacznej mierze do bardzo szybkiej popularyzacji naszego obiektu wśród docelowych klientów na terenie całego kraju - mówi Marek Sadowski.

Google to prawdopodobnie najpopularniejsza teraz wyszukiwarka internetowa. Jednak na zaufanie białostockich przedsiębiorców firma ta ciężko sobie zapracowała. Przypomnijmy, że to właśnie Google stoi za akcją Internetowa Rewolucja, która ma na celu edukację małych i średnich firm w zakresie obecności w internecie. Jak się okazuje, obecność firmy w sieci nie dla wszystkich wydaje się taka oczywista, a z badań przeprowadzonych w tym roku wynika, że zaledwie połowa polskich małych i średnich firm jest widoczna na stronach www.

Z badanych przez Google 200 polskich miast, białostockie przedsiębiorstwa znalazły się na 4. miejscu. Ich nakłady na reklamę w internecie wzrosły o 92 proc.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna