Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sukces Mitsubishi

(pw)
Mitsubishi lancer sedan dostępny jest z nowymi silnikami: dwoma benzynowymi oraz jednym dieslem
Mitsubishi lancer sedan dostępny jest z nowymi silnikami: dwoma benzynowymi oraz jednym dieslem Fot. W. Wojtkielewicz
Japońska marka znalazła się w czołówce rankingu niemieckiego automobilklubu ADAC.

Badanie, które przeprowadzone zostało w 2010 roku, sprawdzało zadowolenie kierowców z posiadanych przez nich pojazdów. Sporządzono je na podstawie 43 tysięcy ankiet wypełnionych przez użytkowników samochodów. Marka spod znaku trzech diamentów uplasowała się w nim na trzecim miejscu. Sukces był tym większy, że Mitsubishi awansowało o trzy miejsca w porównaniu do badań z 2009 r.

Wśród modeli dostępnych w salonach warto zwrócić uwagę na lancera z rocznika 2011. Samochód otrzymał nowe silniki. Do wyboru są trzy jednostki napędowe - dwie benzynowe (1.6 117 KM, 1.8 140 KM) oraz niskoprężny silnik diesla 1.8 o mocy 150 KM.

Klienci mogą wybrać jedną z trzech przekładni: pięciobiegową skrzynię manualną (dostępna dla silników 1.6 MIVEC i 1.8 MIVEC), bezstopniową automatyczną przekładnię CVT (1.8 MIVEC) oraz sześciobiegową skrzynię ręczną (1.8 DID MIVEC).
Co istotne, wspomniany silnik diesla jest pionierską konstrukcją - to pierwszy na świecie diesel w pojeździe osobowym, w którym zastosowano system zmiennych faz rozrządu.

Najważniejsze cechy lancera, produkowanego w japońskiej fabryce Mizushima, to drapieżna sylwetka ze słynnym motywem jet fighter, dobre właściwości jezdne, długoletnie rajdowe tradycje oraz bogata lista wyposażenia.
Auto dostępne jest w dwóch wersjach nadwozia: czterodrzwiowej (sedan) i pięciodrzwiowej (sportback).

Miejskim modelem w gamie Mitsubishi jest colt, postrzegany jako lancer junior - biorąc pod uwagę stylistykę, właściwości jezdne i stosunek ceny do wyposażenia. Tutaj klienci mają do wyboru trzy silniki benzynowe: 1.1 DOHC, 1.3 DOHC oraz 1.5.
Uwagę w colcie przyciąga pochyły grill z podobnie pochyloną przednią szybą, która ładnie kontrastuje z pionowym tyłem. Odpowiednią aerodynamikę w przypadku tego auta osiągnięto dzięki testom w tunelach aerodynamicznych. Pozwoliły one na takie zaprojektowanie przodu, aby nie było potrzeby stosowania dodatkowego spojlera. Colt jest modelem docenianym w testach za niską awaryjność.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna