Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Świadczenie z polisy po stracie najbliższych

opr. (d)
Świadczenie z polisy po stracie najbliższych
Świadczenie z polisy po stracie najbliższych sxc.hu
Po śmierci bliskiej osoby rzadko zastanawiamy się nad kwestiami polisy ubezpieczeniowej. Żadne pieniądze nie zastąpią bowiem jej życia. Jednak wsparcie finansowe w tak trudnych chwilach będzie nieocenioną pomocą dla najbliższych. Świadczenie otrzyma osoba, która figuruje jako uposażona w umowie polisy ubezpieczeniowej zmarłego. Ekspert Expander Advisors tłumaczy, jakie kroki należy podjąć, aby je otrzymać i co stanie się, jeśli zmarły nie wskazał uposażonych w polisie.

Decydując się na ubezpieczenie na życie, możemy wskazać uposażonych, czyli osoby, które w razie naszej śmierci otrzymają określoną kwotę pieniędzy od towarzystwa. Jeśli chcemy wskazać kilka osób, to możemy określić, jaki procent sumy ubezpieczenia dostanie każda z nich. W przeciwnym razie kwota zostanie rozdzielona w równych częściach. Co ważne, ubezpieczony w każdym momencie może pisemnie zmienić uposażonych. Natomiast w przypadku, gdy nie ma wskazanych uposażonych, świadczenie przysługuje osobom, wskazanym w ogólnych warunkach ubezpieczania, zgodnie z obowiązującym prawem spadkowym.

Jeśli jesteśmy uposażonym i chcemy otrzymać świadczenie po zmarłej osobie, to powinniśmy przygotować kilka dokumentów. Pierwszym z nich jest aktualna polisa ubezpieczeniowa. Jeśli nie wiemy, gdzie znajduje się dokument, należy skontaktować się z agentem lub bezpośrednio z towarzystwem, w którym nasz bliski miał umowę. Do zgłoszenia szkody należy również dołączyć akt zgonu ubezpieczonego (oryginalny lub kopię potwierdzoną notarialnie), kartę zgonu lub zaświadczenie lekarskie o przyczynie zgonu. Jeśli śmierć nastąpiła w wyniku nieszczęśliwego wypadku, zakład ubezpieczeń może poprosić o dokumenty dotyczące okoliczności wypadku. Często należy też wypełnić formularz towarzystwa. Można go uzyskać w placówce, otrzymać od agenta ubezpieczeniowego lub pobrać ze strony internetowej.

Zakład ubezpieczeń musi wypłacić świadczenia w ciągu 30 dni od otrzymania pisemnego zgłoszenia roszczenia. Jednak, gdyby wyjaśnienie okoliczności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności nie było możliwe w tym czasie, świadczenie zostanie wypłacone w ciągu 14 dni od wyjaśnienia tych okoliczności.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna