Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota RAV4 - potężna terenówka

Piotr Walczak
Toyota RAV4 prezentuje się okazale. Dzięki dużemu prześwitowi i napędowi na cztery koła ma poradzić sobie w najtrudniejszych warunkach.
Toyota RAV4 prezentuje się okazale. Dzięki dużemu prześwitowi i napędowi na cztery koła ma poradzić sobie w najtrudniejszych warunkach. Fot. Piotr Walczak
To auto cieszy się dużą popularnością, co widać na naszych ulicach. Toyota RAV4, bo o niej mowa, prezentuje się bardzo okazale. Zresztą tak ma być. W końcu producent stworzył ją z myślą o jeździe w trudnym terenie.

Po wejściu do środka wielkość RAV4 widać jeszcze bardziej. W kabinie jest bardzo przestronnie. Na tylnych fotelach nie ma wyraźnych progów, które je oddzielają, stąd też nawet osoba siedząca w środku nie może narzekać na brak komfortu.

Przejdźmy jednak do przodu. Nareszcie kierowca ma miękki podłokietnik. Niby drobny szczegół, a cieszy. Minusem są niewielkie cyfry na prędkościomierzu i wystający zanadto drążek zmiany biegów. Fotele też są zbyt miękkie. Nie są to jednak duże mankamenty.

Deska rozdzielcza robi ogólnie dobre wrażenie. Co prawda, gałki sterujące nawiewem i klimatyzacją mogłyby być mniejsze, przez co lepiej wpasowałyby się do wnętrza Toyoty. Ale spokojnie, nie ma na co narzekać.

Co do wyposażenia, to RAV4 ma się czym pochwalić. Jest ono bogate już w podstawowej wersji.

Przednie i boczne poduszki powietrzne, podwójne kurtyny oraz poduszka kolanowa kierowcy to standard.

Inżynierowie Toyoty wyposażyli auto w większość elektronicznych współczesnych systemów bezpieczeństwa. Mamy tutaj m.in. i ABS z EBD, i wspomaganie hamowania awaryjnego BA, i układ kontroli trakcji.

Ciekawym i przydatnym podczas codziennej jazdy rozwiązaniem jest technologia HAC, czyli wspomaganie pokonywania podjazdów. W wersji podstawowej możemy też liczyć na aktywne zagłówki, spryskiwacze reflektorów czy też tylne światła pozycyjne oraz stopu z diodami w technologii LED. Komfortu dodaje klimatyzacja sterowana ręcznie. Taką znajdziemy w wersji Luna. W pozostałych, czyli Sol, Sol 180, Prestige i X dostaniemy dwustrefową "klimę" automatyczną. W każdej wersji wyposażenia lusterka są podgrzewane i regulowane elektrycznie.
Zużycie paliwa RAV4, w zależności od silnika, waha się w cyklu mieszanym od 6 litrów na 100 kilometrów do 7,6 l/100km. Jak na tak duże auto, nie jest to wcale najgorszy wynik.

Emisja dwutlenku węgla do atmosfery to od 159 do 180 g/km. Oprócz wersji Luna, w pozostałych występuje napęd na cztery koła.

Silniki i ceny (w zł)
Luna Sol Sol 180 Prestige X
2,0 VVT-i 4x2 92.400 105.000 - - -
2,0 VVT-i 4x4 102.900 115.000 - - -
2,0 VVT-i 4x4 - 121.800 - 125.500 -
2,2 D-4D 4x4 122.400 135.000 - 138.600 -
2,2 D-CAT 4x4 - - 143.400 - 149.100
2,2 D-CAT 4x4 - - - - 150.700

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna