Twoje dziecko nie musi chorować

Ewa Kurzyńska ewa.kurzynska@mediaregionalne.pl
Ze spaceru czy wizyty na placu zabaw nie należy rezygnować nawet wtedy, gdy psuje się pogoda lub temperatura spada poniżej zera
Ze spaceru czy wizyty na placu zabaw nie należy rezygnować nawet wtedy, gdy psuje się pogoda lub temperatura spada poniżej zera
Nad naszym zdrowiem czuwa układ immunologiczny, który zwalcza bakterie i wirusy zagrażające organizmowi.

Udzieci układ odpornościowy nie jest tak sprawny, jak u dorosłych. Na szczęście, rodzice mogą zrobić wiele, by wzmocnić odporność swojej pociechy - mówi lek. med. Alina Szylar, pediatra.

1. Pięć posiłków dziennie
Na zdrowie najmłodszych ogromny wpływ ma sposób odżywania. Jeśli w diecie regularnie brakuje jakichś składników, np. warzyw, owoców, kasz, to odbija się to na zdrowiu malca. Dietetycy radzą, by dziecko jadło każdego dnia trzy posiłki główne oraz dwie przekąski.

2. Ruch na świeżym powietrzu
Ideałem są dwa spacery dziennie. Jeden rano, drugi po południu. Na świeżym powietrzu dziecko powinno spędzić za każdym razem 30 minut. Najlepiej w ruchu, co zapobiegnie wyziębieniu.

3. Nie przegrzewaj dziecka
Wychodząc z dzieckiem na spacer, należy pamiętać, że kilkulatki są znacznie bardziej ruchliwe niż dorośli. A co za tym idzie, szybciej mogą się spocić. Dlatego malucha nie należy ubierać zbyt ciepło, a w trakcie zabawy warto sprawdzać kark dziecka. Jeśli jest ciepły, to w porządku. Z kolei, jeśli skóra w tym miejscu jest zimna - dziecku jest za chłodno. Jeśli natomiast kark jest wilgotny i wyraźnie rozgrzany, to znak, że maluch się spocił. W takiej sytuacji lepiej od razu zakończyć spacer.

4. W domu wystarczy 20 stopni C
Przegrzanie grozi dziecku nie tylko podczas spaceru, ale także w domu. Aby tego uniknąć, należy zadbać, by temperatura w pomieszczeniach nie przekraczała 20 stopni C w dzień i 19 stopni C w nocy. Jeśli jest cieplej, nie wpływa to korzystnie na śluzówkę nosa, która się przesusza i staje się bardziej podatna na atak wirusów.

5. Wietrz mieszkanie
Pokoje w domu powinny być wietrzone kilka razy w ciągu dnia. Aby uniknąć przeciągów, pomieszczenia wietrzmy kolejno, wcześniej zamykając drzwi pomiędzy nimi. Warto o tym pamiętać zwłaszcza, gdy ktoś z domowników choruje, bo dzięki wietrzeniu maleje ryzyko zarażenia innych członków rodziny. Ten prosty zabieg zapewni także odpowiednią wilgotność powietrza.

6. Nawilżaj powietrze
Gdy pracują grzejniki, wilgotność powietrza szybko maleje. A gdy jest zbyt sucho, nasz układ oddechowy gorzej pracuje. Aby temu zapobiec, użyjmy nawilżacza, najlepiej z funkcją jonizacji powietrza. Inny sposób to powieszenie na kaloryferze mokrego ręcznika.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3