Twoje dziecko nie musi chorować

Ewa Kurzyńska ewa.k[email protected]
Ze spaceru czy wizyty na placu zabaw nie należy rezygnować nawet wtedy, gdy psuje się pogoda lub temperatura spada poniżej zera
Ze spaceru czy wizyty na placu zabaw nie należy rezygnować nawet wtedy, gdy psuje się pogoda lub temperatura spada poniżej zera
Udostępnij:
Nad naszym zdrowiem czuwa układ immunologiczny, który zwalcza bakterie i wirusy zagrażające organizmowi.

Udzieci układ odpornościowy nie jest tak sprawny, jak u dorosłych. Na szczęście, rodzice mogą zrobić wiele, by wzmocnić odporność swojej pociechy - mówi lek. med. Alina Szylar, pediatra.

1. Pięć posiłków dziennie
Na zdrowie najmłodszych ogromny wpływ ma sposób odżywania. Jeśli w diecie regularnie brakuje jakichś składników, np. warzyw, owoców, kasz, to odbija się to na zdrowiu malca. Dietetycy radzą, by dziecko jadło każdego dnia trzy posiłki główne oraz dwie przekąski.

2. Ruch na świeżym powietrzu
Ideałem są dwa spacery dziennie. Jeden rano, drugi po południu. Na świeżym powietrzu dziecko powinno spędzić za każdym razem 30 minut. Najlepiej w ruchu, co zapobiegnie wyziębieniu.

3. Nie przegrzewaj dziecka
Wychodząc z dzieckiem na spacer, należy pamiętać, że kilkulatki są znacznie bardziej ruchliwe niż dorośli. A co za tym idzie, szybciej mogą się spocić. Dlatego malucha nie należy ubierać zbyt ciepło, a w trakcie zabawy warto sprawdzać kark dziecka. Jeśli jest ciepły, to w porządku. Z kolei, jeśli skóra w tym miejscu jest zimna - dziecku jest za chłodno. Jeśli natomiast kark jest wilgotny i wyraźnie rozgrzany, to znak, że maluch się spocił. W takiej sytuacji lepiej od razu zakończyć spacer.

4. W domu wystarczy 20 stopni C
Przegrzanie grozi dziecku nie tylko podczas spaceru, ale także w domu. Aby tego uniknąć, należy zadbać, by temperatura w pomieszczeniach nie przekraczała 20 stopni C w dzień i 19 stopni C w nocy. Jeśli jest cieplej, nie wpływa to korzystnie na śluzówkę nosa, która się przesusza i staje się bardziej podatna na atak wirusów.

5. Wietrz mieszkanie
Pokoje w domu powinny być wietrzone kilka razy w ciągu dnia. Aby uniknąć przeciągów, pomieszczenia wietrzmy kolejno, wcześniej zamykając drzwi pomiędzy nimi. Warto o tym pamiętać zwłaszcza, gdy ktoś z domowników choruje, bo dzięki wietrzeniu maleje ryzyko zarażenia innych członków rodziny. Ten prosty zabieg zapewni także odpowiednią wilgotność powietrza.

6. Nawilżaj powietrze
Gdy pracują grzejniki, wilgotność powietrza szybko maleje. A gdy jest zbyt sucho, nasz układ oddechowy gorzej pracuje. Aby temu zapobiec, użyjmy nawilżacza, najlepiej z funkcją jonizacji powietrza. Inny sposób to powieszenie na kaloryferze mokrego ręcznika.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie