Uczniowie mają za małą wiedzę z zakresu bezpieczeństwa na drodze.
Zaledwie co trzeci posiada kartę rowerową - mówi Henryk Grabowski, dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego. - Nie osiągają też znaczących sukcesów na olimpiadach, czy konkursach.
Aby to zmienić, ośrodek zamierza przeprowadzić cykl szkoleń dla nauczycieli, a także doposażyć placówki w niezbędny do prowadzenia zajęć sprzęt.
WORD kupi sprzęt
- Dysponujemy mobilnym miasteczkiem ruchu drogowego, które chętnie wypożyczymy zainteresowanym szkołom - dodaje dyrektor Grabowski. - A kolejne miasteczko powstanie jeszcze w tym roku na terenie naszego ośrodka. Ono także będzie ogólnodostępne.
Wczoraj suwalski WORD przekazał dyrektorom szkół sprzęt i pomoce dydaktyczne, które ułatwią prowadzenie zajęć z wychowania komunikacyjnego. Ale nie obyło się bez gorzkich słów.
- Trudno ustalić, ilu uczniów uczestniczy w takich zajęciach, ale z naszych informacji wynika, że zaledwie około 80 procent - dodaje dyrektor ośrodka. - Z tego niewiele ponad 60 procent przystępuje do egzaminu na kartę rowerową, a tylko 34 proc. uczniów ją uzyskuje. Taka sytuacja nie jest zadowalająca.
Wprawdzie ani w tym, ani w minionym roku nie było zdarzeń drogowych z udziałem dzieci, ale - jak mówią pracownicy WORD - lepiej dmuchać na zimne.
Dlatego chcą zachęcić dyrektorów szkół do zainteresowania się problemem. Deklarują, że doposażą placówki w niezbędny sprzęt. Poza tym, przygotują cykl szkoleń dla nauczycieli. - Chcemy też, aby uczniowie mieli obowiązek uczestnictwa w konkursach dotyczących bezpieczeństwa i mamy nadzieję, że z dobrymi wynikami.
Bezpieczeństwo, czy lekcja czytania
Inicjatywę ośrodka wsparł Andrzej Raczyło, dyrektor suwalskiej delegatury Kuratorium Oświaty oraz prezydent miasta.
- Mamy obowiązek przekazania uczniom takiej wiedzy i mam nadzieję, że tak będzie - mówił Czesław Renkiewicz.
Dyrektorzy placówek tłumaczyli się brakiem wyposażenia. - Trudno prowadzić zajęcia z wychowania komunikacyjnego, jeśli w szkole nie mamy planszy ze znakami drogowymi - mówili.
Poza tym, zgodnie z programem nauczania, mają one odbywać się w ramach nauczania zintegrowanego, a później techniki.
- Programy te są obszerne - dodają dyrektorzy. - Czasem musimy wybierać pomiędzy zajęciami z wychowania komunikacyjnego, a nauką czytania, czy liczenia. Wybieramy więc tę ostatnią.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?