Aby uzyskać Profil Zaufany, trzeba założyć konto na stronie www.epuap.gov.pl, po czym przyjść do urzędu z dowodem osobistym lub paszportem, aby potwierdzić tożsamość. Formalności zajmują kilka minut. Profil Zaufany działa podobnie jak odręczny podpis - identyfikuje osobę, która ten profil wykorzystuje.
- To duże ułatwienie w załatwianiu spraw przez internet - mówi Tomasz Kuciński z ełckiego ratusza, koordynator programu "Przyjazne e-urzędy na Warmii i Mazurach". - Od początku stycznia swoje profile potwierdziło kilkadziesiąt osób - mieszkańców, właścicieli firm i przedstawicieli stowarzyszeń.
Wykorzystując Profil Zaufany, mieszkańcy mogą załatwić swoje sprawy przez internet w wielu urzędach w całym kraju. W Ełku niebawem będzie można m.in. złożyć deklaracje podatkowe, składać wnioski o sporządzenie lub zmianę planu zagospodarowania przestrzennego, zezwolenie na wycinkę drzew, licencję taksówkarską czy objęcie imprezy patronatem przez prezydenta miasta.
Punkt Potwierdzania Profili Zaufanych mieści się w Referacie Działalności Gospodarczej ełckiego urzędu miasta (I piętro, pokój 246).
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?