Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W polskich salonach już dostępny Seat Exeo ST

źródło: Seat, opr. (pw)
SEAT Exeo ST jest równie elegancki, co czterodrzwiowa wersja modelu, a sportowy wizerunek marki perfekcyjnie harmonizuje z cechami segmentu, do którego pojazd należy.
SEAT Exeo ST jest równie elegancki, co czterodrzwiowa wersja modelu, a sportowy wizerunek marki perfekcyjnie harmonizuje z cechami segmentu, do którego pojazd należy. Fot. Seat
Podobnie jak sedan, także nowy SEAT Exeo ST dostępny jest z silnikami Diesla zasilanymi w najnowocześniejszej technologii common rail. Technologia ta zapewnia zmniejszenie emisji spalin i zużycia paliwa oraz ograniczenie hałasu. Pierwsze egzemplarze Exeo z dieslem pod maską będą miały moc 143 lub 170 KM. Kolejna wersja o mocy 120 KM dołączy do oferty we wrześniu. Wszystkie samochody z silnikami Diesla wyposażone są w filtr cząstek stałych DPF, zapewniający zgodność z rygorystycznymi normami emisji spalin, które wejdą w życie w 2011 roku.

Oferta silników benzynowych obejmuje trzy jednostki: 1.6 102 KM, 1.8 turbo 150 KM oraz 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem, rozwijającą moc 200 KM. Wszystkie jednostki benzynowe spełniają wymagania normy EU5 w zakresie emisji spalin, co stanowi kolejne potwierdzenie konsekwentnego zaangażowania firmy w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Silnik Diesla o mocy 143 KM emituje 149 gramów CO2 na kilometr, a wersja 170-konna - 153 gramy. W przypadku silników benzynowych emisja wynosi 179 g/km dla silnika 1.6, 189 g/km dla silnika 1.8 oraz 184 g/km dla silnika 2.0 TSI. Pięć z sześciu dostępnych silników to jednostki turbodoładowane, a więc mające lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa i emisji spalin.

Wszystkie silniki współpracują z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi. Jeszcze w bieżącym roku planowane jest wprowadzenie sekwencyjnej skrzyni automatycznej z systemem Multitronic, która będzie dostępna w pojazdach z silnikiem 2.0 TSI.

SEAT Exeo ST jest równie elegancki, co czterodrzwiowa wersja modelu, a sportowy wizerunek marki perfekcyjnie harmonizuje z cechami segmentu, do którego pojazd należy. W nowym modelu SEAT-a zachowano zrównoważone proporcje między wykwintną sylwetką a sportowym zacięciem.

O rodzinnym przeznaczeniu Exeo ST świadczy przede wszystkim tył nadwozia. Wyraźnie zarysowana, nowa tylna klapa zapewnia wygodny dostęp do bagażnika. Większa tylna szyba gwarantuje przy tym lepszą widoczność.

Charakterystycznym elementem z tyłu nadwozia jest też logo SEAT, które pełni jednocześnie funkcję uchwytu otwierającego bagażnik. W konstrukcji klapy zastosowano rozwiązania zabezpieczające przed włamaniem, a sportowy wizerunek tylnej części nadwozia podkreślają lampy zespolone oraz zderzak, pod którym znajduje się pojedyncza lub podwójna (tylko z silnikiem 2.0 TSI 200 KM) końcówka układu wydechowego.

Charakter nowemu Exeo nadaje przód auta, w którym szczególnie wyraźnie widać stylistyczną "koncepcję strzały", zastosowaną po raz pierwszy w nowej Ibizie. Podwójne reflektory zachodzące na boki oraz atrapa chłodnicy z dużym logo marki tworzą opadającą linię, która stała się nową "twarzą" SEAT-a. Sportową sylwetkę podkreśla spojler z wlotami powietrza i lampami przeciwmgielnymi.

Stylizowany na sportowo przód Exeo ST płynnie przechodzi w zdecydowanie elegancki profil. Kolejny charakterystyczny element to lusterka boczne na drzwiach, jak w sportowym samochodzie. To typowe rozwiązanie stosowane w modelach marki SEAT, które poprawia także własności aerodynamiczne auta. Nie sposób przeoczyć atrakcyjnych aluminiowych obręczy kół o średnicy do 18 cali, z oponami o rozmiarze 225/40, a także nowych, szerszych listew w dolnej części drzwi wersji Sport, które podkreślają sportowy wizerunek pojazdu.

Od chwili wprowadzenia na rynek auto dostępne jest w 14 kolorach, które klienci mogą łączyć z każdym poziomem wykończenia wnętrza. Na szczególną uwagę zasługuje specjalny, dostępny na zamówienie odcień niebieskiego "Galia Blue". Standardowym wyposażeniem wersji Style jest pakiet chromowy (opcja w wersji Sport), obejmujący chromowane obwódki ram szyb i relingi dachowe oraz błyszczące słupki B i C, które w wersji Reference są matowo czarne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna