Więcej zabitych na drogach

(bisu)
Udostępnij:
Wypadków było mniej, ale wzrosła o 4,1 proc. liczba osób zabitych na drogach - wynika z danych statystycznych podlaskiej drogówki.

Na drogach ginęli piesi

- Wzrost liczby wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym, podobnie jak w całej Polsce, odnotowaliśmy głównie w listopadzie i grudniu 2011 roku. Dotyczył on zdarzeń z udziałem pieszych - powiedział kom. Paweł Maciejuk, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Białymstoku. - Z powodu braku opadów i związanymi z tym dobrymi warunkami na drogach w tym okresie, kierowcy pozwalali sobie na zbyt wiele.

Rozpędzając się, nie zauważali ubranych w ciemne kurtki pieszych, co często kończyło się tragedią. Jak dodaje Maciejuk, to właśnie nadmierna prędkość jest nadal jedną z głównych przyczyn wypadków na podlaskich drogach.

Do tragedii dochodziło też z powodów: wymuszania pierwszeństwa przejazdu, nieustępowania pierwszeństwa pieszemu (np. na przejściu), niezachowania bezpiecznej odległości czy gwałtownego hamowania. Sprawcami wypadków drogowych byli przede wszystkim kierowcy samochodów osobowych (529 wypadków). Kolejne, ale z już o wiele niższymi wynikami, miejsca na liście winowajców drogowych zajęli piesi (91 wypadków) i kierowcy ciężarówek (67).

Doświadczeni kierowcy to niekoniecznie lepsi kierowcy

Najczęściej do groźnych zdarzeń drogowych dochodziło z winy kierowców w przedziale wiekowym 25-39 lat. Co ciekawe nieznacznie spadła liczba piratów drogowych mężczyzn, a wzrosła kobiet. Nie zmienia to jednak faktu, że to nadal płeć brzydka dominuje wśród sprawców wypadków.

W 2011 roku w województwie podlaskim doszło do 813 wypadków drogowych, w których 118 osób zginęło na miejscu, 34 osoby zmarły w szpitalu i 1004 osoby zostały ranne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bysiorek
kolejne przykłady bezmyślności - wypadki
K
Kierowca
Wypadki z udziałem samochodów ciężarowych są popularne,a więc potrzebna jest większa ilość obwodnic.W zderzeniu z tirem osobówka nie ma szans.Kierowcy owych ciężarówek są niejednokrotnie za długo za kółkiem czas pracy jest niekontrolowany,przynajmniej nie w takim stopniu w jakim powinien być,firmy przewozowe oszczędzają na wszystkim.Więcej kontroli a będzie bezpieczniej.Litwini jeżdżą jak chcą,kierowcy cystern też wymieniają się kartami kierowców,bywa że kierowca siedzi za kółkiem ok.18-20godzin śpi 3 i dalej musi jechać ,dlatego szerokiej drogi i gumowych drzew.
m
mądrala
Po raz kolejny autor pisząc tekst udowadnia , że nie ma pojęcia o analizie danych statystycznych.

Skoro grupa wiekowa 25-39 jest najliczniejsza wśród kierowców a dodatkowo przejeżdża najwięcej kilometrów w przeliczeniu na osobę , to jest oczywiste , że powoduje najwięcej wypadków.

Równie dobrze można napisać , że najwięcej dwój w gimnazjum dostają uczniowie w wieku 13-15 lat.

Co ma nieść taka informacja wyrwana z całości zestawienia????
j
jerry
I znowy Policja klamie bo jak mozna podawac informacje jednostronnie nie dostrzegac, ze przyczna wypadkow jest jakosc drog, ich zawezenie, koleiny, pobocza, zle rozwiazania zjazdow, brak oznakowania, gdzie te do cholery informacje. Byscie sie wstydzili pomijac tak wazne elementy w powstawaniu wypadkow. Boicie sie waszych nadrzednych wladz by mowic o tym! Wstydu nie macie przypisujac tylko kierowcom zle zachowania.
Przejdź na stronę główną Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie