Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Włamali mu się na konto w banku bo znali hasło z Wykop.pl?

(at)
sxc.hu
Wyciek bazy danych Wykopu wśród jednych wywołał popłoch, inni obok tej sprawy przeszli obojętnie, kwitując sprawę krótkich westchnięciem i obojętnością. Najgorsze że o wycieku poinformowano dopiero po fakcie, gdy część z internautów mogła być już poszkodowana. Wśród nich znalazł się nasz Czytelnik.

Przypomnijmy, 5 września na jaw wyszła informacja o włamaniu hakerów do testowego serwera witryny. Ponad 100 tysięcy użytkowników mogło poczuć się zagrożonych, pod warunkiem że zalogowani byli przed 31 marcem br. W tym czasie była sprawdzana nowa wersja strony, fakt jej planowanego pojawienia został przyćmiony wyciekiem. Luka szybko została załatana, jednak dane zostały skradzione. W związku z prowadzonym dochodzeniem policyjnym o wycieku powiadomiono zainteresowanych trzy tygodnie po fakcie.

W najgorszej sytuacji znaleźli się internauci, którzy będąc wygodnymi, do każdego konta w internecie używają jednakowego hasła. Prawdopodobieństwo rozszyfrowania takiego hasła jest niewielkie, ale istnieje. Metodą prób i błędów można było podjąć próbę odkodowania zaszyfrowanej informacji. Najprawdopodobniej w takiej sytuacji znalazł się nasz Czytelnik, który powiadomił redakcję o dziwnym incydencie na jego internetowym koncie bankowym.

- 6 września logując się do internetowej strony mojego banku, wpisałem trzykrotnie błędne hasło. Będąc pewny zwykłego ludzkiego błędu i nieświadom wieści z Wykopu zmieniłem hasło przez telefoniczną infolinię na takie samo - relacjonuje Rafał, czytelnik "Gazety Współczesnej", który poinformował nas o tym fakcie. - Moje podejrzenia wzbudziła ponowna próba zalogowania, około dwóch godzin później.

Okazuje się że hasło ponownie również nie było prawidłowe. Czytelnik chcąc sprawdzić czy nie popełnia błędu, po pierwszym błędzie wprowadził wcześniej zmienione hasło, na takie samo do edytora tekstowego - wszystko wydawało się być w porządku. Kolejne dwie próby były jednak błędne...
- Na infolinii banku, poza pomocą w kwestii zmiany hasła, nie chciano umożliwić mi sprawdzenia powodu popełnionych błędów. Zmieniłem je raz jeszcze. Ponownie na takie samo - kwestia przyzwyczajenia - szczerze przyznaje Rafał.

Tego samego dnia, wieczorem, sytuacja ponownie się powtórzyła. Czytelnik w końcu zmienił hasło, pozostawiając przyczyny problemu nierozwiązanymi. Faktycznych przyczyn nie udało mu się poznać. Przezornie hasła zostały zmienione na wszystkich kontach. Jak się dowiedzieliśmy na koncie nie ubyło środków, prawdopodobnie dlatego, że do jakichkolwiek internetowych transakcji potrzebne są jednorazowe kody, używane tylko na prośbę portalu banku.

Czy takich historii było więcej? Czy nie było więcej poszkodowanych? Dyskutujcie o tym na naszym forum na www.wspolczesna.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna