Szczególnie przyjrzano się zespołom, wydającym orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. W siedmiu placówkach wydano zalecenia, co należy zmienić lub poprawić.
W około co piątym orzeczeniu brak było: uzasadnienia zalecanych najkorzystniejszych form kształcenia specjalnego czy zalecanych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a także określenia spodziewanych jej efektów. Przy określaniu w zaleceniach najkorzystniejszej formy kształcenia bardzo często nie decydują przede wszystkim potrzeby i możliwości konkretnego dziecka. Wymieniane są wszystkie możliwe z punktu widzenia prawa oświatowego lub brana jest pod uwagę tylko najbliższa sieć szkół.
W wielu przypadkach zalecenia formułowano bardzo ogólnie, brakowało indywidualnego podejścia do konkretnego dziecka.
Okazało się też, że poradnie mają trudność z określeniem rodzaju zajęć rewalidacyjnych (przywracających sprawność). W efekcie kuratorium doszło do wniosku, że trzeba dokształcić dyrektorów i pracowników poradni z obowiązujących przepisów prawa oświatowego.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody