Każda sygnalizacja w mieście będzie działała w nocy i w niedzielę indywidualnie, a przez to czas oczekiwania na zmianę światła skróci się. Taki sposób sterowania, poprawił warunki ruchu na drogach podporządkowanych, prawie nie wpływając na przejazd wzdłuż kierunku głównego.
- Aby poznać głos mieszkańców w tej sprawie poprosiliśmy białostoczan o uwagi - mówi Katarzyna Ramotowska z Biura Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miejskim w Białymstoku. - Otrzymaliśmy 25 opinii drogą e-mailową, ponad 20 otrzymaliśmy w komentarzach na facebookowym profilu Wschodzący Białystok. W opiniach pojawiło się wiele sugestii, co do samego systemu. Wszystkie głosy mieszkańców analizujemy pod kątem usprawnienia systemu sygnalizacji świetlnej. Przekazaliśmy je także do Centrum Zarządzania Ruchem, gdzie trwa praca nad najskuteczniejszymi dla miasta rozwiązaniami.
A tak na trasie ulic Zwierzyniecka, Ojca Pio, Miłosza, Piastowska, Kazimierza Wielkiego w Białymstoku do niedawna działała zielona fala. Spośród dziesięciu skrzyżowań na czterech paliły się czerwone światła.
Magistrat odpowiada na pytania dotyczące Systemu Zarządzania Ruchem w Białymstoku:
Dlaczego długo czekamy na światło zielone? - Należy pamiętać, że system uwzględnia potrzeby wszystkich użytkowników, przez co nie zawsze tam gdzie chcemy pali się zielone światło, światło zielone dopasowuje się do natężenia ruchu.
System Zarządzania Ruchem w Białymstoku utrudnia jazdę. Kierowcy karani za czerwone światło (wideo)
Dlaczego światła lewoskrętu palą się krótko? - Każdy sygnał dotyczący krótkich lewoskrętów jest analizowany a długość sygnału jest na bieżąco modyfikowana uwzględniając zapotrzebowanie oraz udzielanie priorytetu dla pojazdów komunikacji miejskiej.
Problemy z sygnalizacją. Skarżą się piesi i kierowcy (zdjęcia, wideo)
Dlaczego nie można wyłączyć świateł w nocy? - Wyłączenie sygnalizacji świetlnych i pozostawienie jedynie światła żółtego pulsującego w godzinach nocnych pogorszyłoby bezpieczeństwo na białostockich ulicach, szczególnie na większych skrzyżowaniach. Analizujemy jednocześnie czy zastosowanie takiego rozwiązania byłoby możliwe na mniejszych skrzyżowaniach (z jednym pasem ruchu w każdym kierunku) oraz tam, gdzie pierwszeństwo przejazdu nie budzi wątpliwości.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?