Powstaną trzy nowe wydziały: Wydział Komunikacji Społecznej/Medialnej i Promocji, Wydział Informatyczny oraz Centrum Współdziałania Społecznego.
- Po przeprowadzonym audycie organizacyjnym doszliśmy do wniosku, że pewne rzeczy wymagają poprawy. Chcemy usprawnić funkcjonowanie urzędu, podnieść jakość pracy, ale także zmieniać jego wizerunek - od tych słów rozpoczął spotkanie Mariusz Chrzanowski, prezydent Łomży. - Chcemy walczyć ze stereotypowym obrazem urzędnika. Ratusz ma być miejscem przyjaznym mieszkańcom. Wizerunek firmy budują zawsze jej pracownicy - kontynuował.
- W każdej sytuacji reprezentujemy urząd, nie tylko na swoim stanowisku pracy, ale również w codziennych sytuacjach prywatnych i publicznych. To dotyczy nas wszystkich - mówiła pełniąca funkcję zastępcy prezydenta Agnieszka Muzyk.
Przyszły schemat struktury organizacyjnej zakłada utworzenie trzech nowych wydziałów. Jednym z nich będzie Wydział Komunikacji Społecznej/Medialnej i Promocji, który ma podlegać bezpośrednio pod prezydenta Łomży. Jego główne zadania to komunikacja z mediami oraz promocja miasta. Pod prezydenta podlegał będzie również nowy Wydział Informatyczny.
Powstanie także Centrum Współdziałania Społecznego, składające się z dwóch referatów: Referatu ds. partycypacji społecznej (m.in. współpraca z organizacjami pozarządowymi) oraz Referatu Kultury Sportu i Turystyki. Pracę CWS będzie nadzorowała Agnieszka Muzyk.
- Nie chcemy wprowadzać rewolucyjnych zmian, ma być to stopniowa ewolucja. Będziemy stawiać na podnoszenie kwalifikacji kadr. Każdy z pracowników ma prawo do popełnienia błędu, ale stanowczo będziemy rugować niekompetencję, zaniedbania i brak przestrzegania standardów pracy. Najważniejsze jest zaangażowanie i chęć podejmowania zmian - odniósł się do zmian organizacyjnych Andrzej Garlicki, zastępca Prezydenta, który omówił ponadto obszary kształtowania się wizerunku pracownika.
Z Wydziału Architektury i Budownictwa wydzielone zostaną dwa odrębne wydziały - Wydział Architektury oraz Wydział Budownictwa. Połączone zostaną z kolei: Wydział Gospodarki Komunalnej i Referat Ochrony Środowiska, które stworzą jeden Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Nazwę zmieni ponadto Centrum Obsługi Inwestora, na Centrum Obsługi Przedsiębiorców, które zwiększy zakres swoich dotychczasowych zadań.
Władze Łomży zwróciły też uwagę na brak komunikacji wewnętrznej między poszczególnymi wydziałami. W tym celu powołane zostaną Zadaniowe Zespoły Międzywydziałowe (ds. inwestycji, edukacji, promocji i inne).
Nowość stanowić będą także spotkania pracowników z prezydentem. Mają one odbywać się w każdy pierwszy wtorek miesiąca. Oprócz kierowników wydziałów, naczelników, zapraszani będą na nie prezesi spółek oraz jednostek podległych iastu. Organizowane mają być ponadto spotkania resortowe w cyklu tygodniowym/miesięcznym.
- Urząd Miejski w Łomży ma być profesjonalny, skuteczny i nowoczesny, miejscem z którym się identyfikujemy i wspólnie pracujemy dla dobra naszej społeczności lokalnej i jej mieszkańców - podsumował spotkanie Mariusz Chrzanowski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?