Rada Gospodarcza, złożona z przedstawicieli największych firm i organizacji biznesowych, na kolejnym posiedzeniu zajmowała się m.in. kwestią promocji miasta. Pretekstem był przygotowany przez Wydział Promocji Urzędu Miasta dokument, podsumowujący realizację działań promocyjnych w minionym roku oraz założenia na przyszłość. Informację tę otrzymają także miejscy radni.
Nieefektywna kontynuacja
Już sam dokument przygotowany przez Wydział Promocji Miasta wzbudził spore zastrzeżenia członków Rady Gospodarczej.
- W informacji jaką dostaliśmy jest napisane, że dotychczasowe działania w zakresie promocji miasta, sam urząd uznaje za nieefektywne. A jednocześnie zapowiada ich kontynuację - dziwił się Tadeusz Nadrowski, szef Rady Gospodarczej, prezes Spółdzielni Mleczarskiej "Ostrołęka".
- Niestety, generalnie brakuje pomysłu na to, co chcecie promować - dodawała Aleksandra Nowak, szefowa Agencji Rozwoju Regionu Mazowsza Południowo-Wschodniego. - Samego miasta nie można reklamować, bo to żaden produkt. Trzeba pokazać to, czym możemy się pochwalić. Postawmy albo na papier, albo na zdrową żywność, albo na cokolwiek, co będzie się jednoznacznie kojarzyć z Ostrołęką.
Nie ma kasy
Wszyscy członkowie Rady Gospodarczej zgodzili się, że miejski budżet na promocję jest bardzo mały. Około 100 tys. zł nie pozwala na przeprowadzenie żadnej dużej akcji. Wyjściem jest współpraca z lokalnymi firmami. A takiej - zdaniem przedsiębiorców - brakuje.
Ostrołęka blado wypada także w wirtualnej rzeczywistości. Strona internetowa miasta jest tylko w języku polskim, mimo że w urzędzie od dłuższego czasu leży potrzebne oprogramowanie, pozwalające opracować stronę w kilku wersjach językowych. A przecież już dziesięć lat temu postawiliśmy na współpracę z niemieckim Meppen. Brakuje także choćby elektronicznej, a więc najtańszej, bazy wszystkich ostrołęckich firm.
O tym jak wygląda promocja miasta, mogliśmy przekonać się podczas "wejść" telewizyjnych z ostrołęckiego Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Taką antyreklamę nie sposób było wyreżyserować: ciemno, nudno i bez pomysłu...
Do sprawy wrócimy.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?