Takie wnioski padły podczas debaty w Goniądzu. Spotkanie z udziałem właścicieli kwater agroturystycznych zorganizowała Fundacja na Rzecz Rozwoju Powiatu Monieckiego. Fundacja rozpoczęła tym samym realizację unijnego projektu "Smak tradycji - nowe horyzonty rozwoju obszarów wiejskich".
- Naszą marką jest Biebrza, Twierdza Osowiec i ludzie, którzy już docenili te atuty, znajdując zajęcie w turystyce. Wszystko jest jednak w pojedynkę, albo instytucjonalnie. Tu zaś potrzebna jest zmasowana promocja - mówił Arkadiusz Studniarek, prezes fundacji.
Debata odbyła się "Bartlowiźnie", miejscu, które już cieszy się powodzeniem wśród turystów. Henryk Bartlewski nie szczędzi jednak środków na promocję swojego biznesu. Takich możliwości nie mają zaś ci "mali".
- Już wkrótce powstanie "Vademecum produktu lokalnego", który pokaże nasz stan posiadania: infrastrukturę turystyczną, najciekawsze miejsca - zachęcali do tworzenia tego wirtualnego i pisanego wydawnictwa przedstawiciele fundacji.
- W działalność promocyjną powinny wpisać się wszystkie lokalne jarmarki. Te zaś nie mogą odbywać się w końcu lata, jak to było z monieckim "Świętem Ziemniaka". To za późno, żeby zachęcić turystów do pozostania u nas na dłużej - zauważyła Anna Okulczyk, właścicielka domowego pensjonatu.
Pani Anna już wypromowała samą siebie. Jej pieczone pierogi z grzybami zostały ogłoszone przez internautów Podlaską Marką 2007 r.
"Vademecum" i film o atutach ziemi monieckiej powstaną niebawem, ale wcześniej fundacja zorganizuje zimowe kursy kulinarne, wikliniarstwa, rzeźbienia, sianoplastyki, trzciniarstwa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?