Przebudowę szosy nr 66 planuje bowiem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
- Już wcześniej planowaliśmy remont tego odcinka drogi krajowej nr 66. Jednak w momencie, kiedy realizacja inwestycji IKEA stała się faktem, postanowiliśmy znacząco poszerzyć zakres prac - informuje Rafał Malinowski, rzecznik prasowy GDDKiA Oddział w Białymstoku.
O przebudowę szosy starały się miejscowe samorządy.
- Powstanie zakładu firmy IKEA spowoduje wzrost ruchu samochodów ciężarowych - mówił burmistrz Bielska Eugeniusz Berezowiec.
- Bliskość drogi krajowej i torów kolejowych prowadzących z Białegostoku do Brześcia były jednym z korzystnych czynników, które zadecydowały o ulokowaniu tej inwestycji w naszej gminie - przyznawał wójt Orli Piotr Selwesiuk.
Do konieczności przebudowy szosy nr 66 przekonali oni GDDKiA.
- Tak, planujemy nie tyle remont, co nawet przebudowę drogi krajowej nr 66 na odcinku od Bielska Podlaskiego do skrzyżowania tej szosy z drogą powiatową Podbiele - Topczykały - przyznaje Malinowski.
- Przebudowa obejmie odcinek o długości 7,2 km i w ramach prac zostanie podniesiona nośność tego fragmentu drogi oraz położona nowa nawierzchnia o szerokości 7 metrów plus po pół metra z każdej strony opaski bitumicznej.
Przygotowania do przebudowy są już zaawansowane.
- Trwa opracowywanie dokumentacji - mówi rzecznik. - Do końca III kwartału tego roku chcemy złożyć wniosek o decyzję środowiskową i uzyskać ją jeszcze w tym roku. Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej planujemy otrzymać w I półroczu 2011 r. i - po rozstrzygnięciu przetargów - ruszyć z pracami jesienią 2011, by zakończyć je w 2012 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?