Takie działania to pokłosie przeprowadzonego w lutym przez warszawską firmę Aida Consulting audytu organizacyjnego. Poznanie magistratu od wewnątrz zapowiadał prezydent Mariusz Chrzanowski jeszcze podczas kampanii wyborczej. Audyt kosztował 10 tys. zł. netto i miał odpowiedzieć na pytanie: jakie zmiany w ratuszu są potrzebne. Prezydent chciał m.in. utworzenia dużych departamentów, powstałych z połączenia wydziałów.
Nowa struktura organizacyjna zakłada powstanie trzech nowych wydziałów: Wydziału Komunikacji Społecznej/Medialnej i Promocji, Wydziału Informatycznego oraz Centrum Współdziałania Społecznego.
- Po przeprowadzonym audycie organizacyjnym doszliśmy do wniosku, że pewne rzeczy wymagają poprawy. Chcemy usprawnić funkcjonowanie urzędu, podnieść jakość pracy, ale także zmieniać jego wizerunek - wyjaśniał pracownikom ratusza prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski. - Chcemy walczyć ze stereotypowym obrazem urzędnika. Ratusz ma być miejscem przyjaznym mieszkańcom. Wizerunek firmy budują zawsze jej pracownicy - kontynuował.
Wydział Komunikacji Społecznej/Medialnej i Promocji ma podlegać bezpośrednio pod prezydenta Łomży. Jego główne zadania to komunikacja z mediami oraz promocja miasta. Pod prezydenta podlegał będzie również nowy Wydział Informatyczny. Powstanie także Centrum Współdziałania Społecznego, składające się z dwóch referatów: Referatu ds. partycypacji społecznej oraz Referatu Kultury Sportu i Turystyki.
Z Wydziału Architektury i Budownictwa wydzielone zostaną dwa odrębne wydziały - Architektury oraz Budownictwa. Nazwę zmieni ponadto Centrum Obsługi Inwestora, na Centrum Obsługi Przedsiębiorców.
- Urząd Miejski w Łomży ma być profesjonalny, skuteczny i nowoczesny - dodaje prezydent Mariusz Chrzanowski.
Ogłoszenie informacji o audycie rozpoczyna także prace nad porządkowaniem kadr poszczególnych wydziałów Urzędu Miasta. Jak podkreślają władze Łomży, sukcesywnie będą rozpisywane konkursy na poszczególne stanowiska urzędnicze. Nie oznacza to jednak powiększenia ilości etatów, a jedynie uzupełnianie kadr. W tym roku na emeryturę powinno odejść 20 urzędników.
Więcej pracownicy urzędu dowiedzą się już wkrótce. W każdy pierwszy wtorek miesiąca włodarz Łomży chce spotykać się z pracownikami magistratu, a także prezesami podległych mu spółek.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?