Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chcą walczyć ze stereotypowym obrazem urzędnika magistratu

Bartosz J. Klepacki
Nowa struktura organizacyjna zakłada powstanie trzech nowych wydziałów
Nowa struktura organizacyjna zakłada powstanie trzech nowych wydziałów lomza.pl
Władze miasta zaprezentowały, póki co tylko pracownikom, nową strukturę organizacyjną urzędu. W ich ocenie ma ona nie tylko usprawnić pracę ratusza, ale przede wszystkim zmienić wizerunek urzędników. Nowe zmiany organizacyjne mają wejść w życie za kilka dni.

Takie działania to pokłosie przeprowadzonego w lutym przez warszawską firmę Aida Consulting audytu organizacyjnego. Poznanie magistratu od wewnątrz zapowiadał prezydent Mariusz Chrzanowski jeszcze podczas kampanii wyborczej. Audyt kosztował 10 tys. zł. netto i miał odpowiedzieć na pytanie: jakie zmiany w ratuszu są potrzebne. Prezydent chciał m.in. utworzenia dużych departamentów, powstałych z połączenia wydziałów.

Nowa struktura organizacyjna zakłada powstanie trzech nowych wydziałów: Wydziału Komunikacji Społecznej/Medialnej i Promocji, Wydziału Informatycznego oraz Centrum Współdziałania Społecznego.

- Po przeprowadzonym audycie organizacyjnym doszliśmy do wniosku, że pewne rzeczy wymagają poprawy. Chcemy usprawnić funkcjonowanie urzędu, podnieść jakość pracy, ale także zmieniać jego wizerunek - wyjaśniał pracownikom ratusza prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski. - Chcemy walczyć ze stereotypowym obrazem urzędnika. Ratusz ma być miejscem przyjaznym mieszkańcom. Wizerunek firmy budują zawsze jej pracownicy - kontynuował.

Wydział Komunikacji Społecznej/Medialnej i Promocji ma podlegać bezpośrednio pod prezydenta Łomży. Jego główne zadania to komunikacja z mediami oraz promocja miasta. Pod prezydenta podlegał będzie również nowy Wydział Informatyczny. Powstanie także Centrum Współdziałania Społecznego, składające się z dwóch referatów: Referatu ds. partycypacji społecznej oraz Referatu Kultury Sportu i Turystyki.

Z Wydziału Architektury i Budownictwa wydzielone zostaną dwa odrębne wydziały - Architektury oraz Budownictwa. Nazwę zmieni ponadto Centrum Obsługi Inwestora, na Centrum Obsługi Przedsiębiorców.

- Urząd Miejski w Łomży ma być profesjonalny, skuteczny i nowoczesny - dodaje prezydent Mariusz Chrzanowski.

Ogłoszenie informacji o audycie rozpoczyna także prace nad porządkowaniem kadr poszczególnych wydziałów Urzędu Miasta. Jak podkreślają władze Łomży, sukcesywnie będą rozpisywane konkursy na poszczególne stanowiska urzędnicze. Nie oznacza to jednak powiększenia ilości etatów, a jedynie uzupełnianie kadr. W tym roku na emeryturę powinno odejść 20 urzędników.

Więcej pracownicy urzędu dowiedzą się już wkrótce. W każdy pierwszy wtorek miesiąca włodarz Łomży chce spotykać się z pracownikami magistratu, a także prezesami podległych mu spółek.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna