Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dariusz Piontkowski najbardziej popularnym w mediach posłem z Podlaskiego

Andrzej Matys
Andrzej Matys
Dariusz Piontkowski, był politykiem, na temat którego pojawiło się najwięcej wzmianek o najwyższym dotarciu do odbiorców. . Obecność polityka w mediach związana jest głównie z pełnieniem funkcji wiceministra edukacji i nauki. Np. podczas dyskusji o zarobkach nauczycieli i czasie pracy uważał, że żądania środowiska nauczycielskiego są w tym zakresie nierealistyczne. Wskazywał na dobrą wolę rządu i wcześniejsze podwyżki zagwarantowane przez PiS.
Dariusz Piontkowski, był politykiem, na temat którego pojawiło się najwięcej wzmianek o najwyższym dotarciu do odbiorców. . Obecność polityka w mediach związana jest głównie z pełnieniem funkcji wiceministra edukacji i nauki. Np. podczas dyskusji o zarobkach nauczycieli i czasie pracy uważał, że żądania środowiska nauczycielskiego są w tym zakresie nierealistyczne. Wskazywał na dobrą wolę rządu i wcześniejsze podwyżki zagwarantowane przez PiS. Wojciech Wojtkielewicz
„Kompas Polityczny" to raport przygotowany przez PSMM Monitoring & More i analiza medialności parlamentarzystek parlamentarzystów, w tym również z Podlaskiego. Zgodnie z nim, najczęściej wymienianym posłem w mediach był Dariusz Piontkowski z Prawa i Sprawiedliwości.

W Podlaskiem analizie poddano 14 posłów i posłanek, którzy wygenerowali 26 009 publikacji z dotarciem (wskaźnik pozwalający oszacować realną liczbę kontaktów z pojedynczą publikacją) do 1,1 mld użytkowników. Jeśli chodzi o źródło publikacji TOP 3 stanowiły: wspolczesna.pl (530), TVN24 (526) i poranny.pl (499 publikacji).

Spis treści

Ministrowi łatwiej

- Pod względem liczby publikacji o politykach prym wiodą kontrolowane przez większość parlamentarną media publiczne, zwłaszcza informacyjne (TVP Info, Polskie Radio 24) i internetowe mutacje tytułów prasowych pośrednio związane z rządem przez wydawcę (spółkę Polska Press). Potwierdza to ich rolę „pasa transmisyjnego” od rządzących do wyborców i przynajmniej po części wyjaśnia tak wysoką pozycję w rankingu posłów należących do większości parlamentarnej – zauważa ekspert PSMM Monitoring & More dr hab. Szymon Ossowski, politolog i medioznawca z UAM w Poznaniu.

Dariusz Piontkowski, jako polityk, cieszył się największym zainteresowaniem mediów. Jak wynika z raportu, jego działalność szeroko relacjonowały zarówno media regionalne, jak i ogólnopolskie, m.in.: portalsamorzadowy.pl, poranny.pl, wspolczesna.pl, gov.pl, TVP3 Białystok, bialystok.tvp.pl, TVN24, radio.bialystok.pl, Polsat News.

Czytaj również:

- Ja tylko staram się przekazywać informacje o swojej pracy w ministerstwie i w parlamencie. Cieszę się, że przekazuję to w taki sposób, że zainteresowane są tym media i że mieszkańcy naszego regionu zwracają na to uwagę. Przecież jednym z zadań polityków jest także informowanie o tym, co się dzieje w kraju, co robi partia, do której należymy, co robimy sami, a dzisiaj przebić z informacją przez gąszcz, który nas otacza jest bardzo trudno - mówi Dariusz Piontkowski.

Według rankingowych ekspertów, największym powodem medialności Dariusza Piontkowskiego była funkcja wiceministra edukacji i nauki. Jego wynik to 7125 publikacji z dotarciem wyliczonym na ponad 238 mln.

Czytaj również:

Platformy o charakterze prawicowym

Drugie miejsce ze względu na 3455 publikacji zdobył Adam Andruszkiewicz, wiceminister cyfryzacji, ale pod względem zasięgu (ponad 170 mln) zajął trzecie miejsce. Jego wypowiedzi często pojawiały się w TVP Info i na platformach o charakterze prawicowym, takich jak niezalezna.pl i wpolityce.pl.

- Jakoś specjalnie nie przyglądam się rankingom. Wydaje mi się, że zawsze takim prawdziwym rankingiem są wybory. Każdy z nas pracuje na swoim odcinku i jeśli medialnie jest dobrze oceniany, to owszem, cieszy. Jednak nie chcę oceniać swojej pracy, bo nie będę sędzią we własnej sprawie - uważa Adam Andruszkiewicz.

Czytaj również:

Na trzecim miejscu pod względem liczby publikacji znalazł się Robert Winnicki. Jak jednak uważają autorzy raportu, nie miały one wystarczającego zasięgu, aby trafił do czołówki podlaskich posłów pod względem dotarcia do odbiorców (3299 publikacji przy zasięgu 160,6 mln). Poseł Winnicki najczęściej pojawiał się mediach prawicowych, np. nczas.com, dorzeczy.pl, medianarodowe.com i wpolityce.pl.

Scena zdominowana przez mężczyzn

Jedyną kobietą na podlaskiej scenie politycznej jest Aleksandra Łapiak (dawniej Szczudło, Solidarna Polska), ale w środowisku zdominowanym przez mężczyzn sukcesu medialnego nie odniosła – 137 publikacji o zasięgu 1,1 mln.

Czytaj również:

– W żadnym z regionów nie było tak dużej dysproporcji między kobietami i mężczyznami uczestniczącymi w debacie politycznej, jak w województwie podlaskim. Aleksandra Łapiak, jedyna kobieta z Podlaskiego, nie była w stanie przebić się ze swoim przekazem na scenę zdominowaną przez mężczyzn – tłumaczy Natalia Maćkowiak, starsza analityczka mediów, PSMM Monitoring & More.

Jak podkreśla, w Podlaskiem słucha się głównie mężczyzn i na mężczyzn głosuje. - Warto dodać, że są̨ to zwykle mężczyźni o poglądach prawicowych lub skrajnie prawicowych – dodaje analityczka.

  • Jeśli chodzi o innych posłów z Podlaskiego to czwarty jest Jacek Żalek (Republikanie), który wystąpił w 2 381 publikacjach z dotarciem rzędu 209,3 mln (2. miejsce). Szczytem jego tegorocznej popularności był marzec i dymisja z funkcji wiceministra funduszy i polityki regionalnej po aferze z dotacjami z NCBiR.
  • Piąte miejsce zajął Jarosław Zieliński (2179 publikacji z dotarciem rzędu 54,5 mln).
  • W liczbie publikacji poseł PiS z Suwałk, wyprzedził Stefana Krajewskiego z PSL (1544), ale znacząco przegrał z nim w dotarciu (89,9 mln).
  • Siódmy w rankingu Paweł Krutul (Lewica) miał 1305 publikacji z dotarciem 53,2 mln, czyli blisko wyniku posła Zielińskiego.
  • Posłowie KO Robert Tyszkiewicz i Krzysztof Truskolaski uzyskali odpowiednio: 814 publikacji przy dotarciu rzędu 21,5 mln oraz 576 i 17,7 mln.

Czytaj również:

W przypadku prasy największe dotarcie w regionie miały: Gazeta Współczesna (374 mln) i Kurier Poranny (360 mln).
Lider dotarcia radiowego to Polskie Radio Białystok (431 mln), a telewizyjnego TVN24 (526 mln) przed TVP3 B-stok (441 mln).

Przekaz o partiach zdominowało PiS i Konfederacja (dzięki Robertowi Winnickiemu). O ile w przekazie pojawiają się posłowie z Koalicji Obywatelskiej, to przekazy lewicowe praktycznie nie występują.

Czytaj również:

Raport „Kompas polityczny” PSMM Monitoring & More (agencja badawcza zajmująca się obserwacją mediów) to obszerna analiza publikacji, w tym ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych oraz prawie 200 stacji radiowych i telewizyjnych.

Mocni w social mediach

Raport zawiera też suplement - ranking aktywności parlamentarzystów na ich własnych profilach w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i TikTok. Tu najwięcej obserwujących mieli:

  • Adam Andruszkiewicz (FB – 183,6 tys., T – 46,4 tys. i TikTok – 1560),
  • Robert Winnicki (odpowiednio 99,6 tys., 92,3 tys. i 7,2 tys.),
  • Aleksandra Łapiak (FB - 44,7 tys. i T - 835).

Najwięcej komentarzy w mediach społecznościowych mieli:

  • Adam Andruszkiewicz (FB – 129,4 tys., T - 24,6 tys. TikTok – 354),
  • Robert Winnicki (odpowiednio 70,5 tys. 14,3 tys. i 5,7 tys.),
  • Paweł Krutul (FB - 18,9 tys. i T - 10,8 tys.).

Źródło: PSMM Monitoring & More

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dariusz Piontkowski najbardziej popularnym w mediach posłem z Podlaskiego - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna