Gigantyczne inwestycje, nowe produkty, wzrost mocy przerobowych i eksportu - Mlekovita podsumowuje miniony rok

opr. (k)
Mlekovita przygotowana jest na 8 mln litrów dobowego przerobu surowca Wojciech Wojtkielewicz
Jestem bardzo zadowolony z podsumowania ubiegłego roku, ponieważ pokazuje, że 2017 rok był kolejnym, w którym MLEKOVITA może pochwalić się dobrą kondycją – mówił prezes zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński podczas Walnego Zgromadzenia Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej MLEKOVITA .

Prezes Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy wraz z wynikami roku 2017.

– Osiągnęliśmy sukces w postaci stałego rozwoju firmy i wzrostu wartości marki MLEKOVITA, która jest obecnie najcenniejszą marką produkcyjnego sektora polskiej gospodarki i najdroższą marką w kategorii „Produkty żywnościowe” - podkreślił. -
Wprowadzamy kolejne nowe produkty, a z tych ubiegłorocznych wiele od momentu pojawienia się na rynku zyskało uznanie konsumentów i zdobyło nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach. Zrealizowaliśmy kolejne ważne inwestycje, rozbudowując i modernizując infrastrukturę wewnętrzną – w tym Fabrykę Proszków Mlecznych, inwestycję kluczową i największą w historii firmy z dotychczas zrealizowanych, w wyniku której MLEKOVITA będzie nie tylko największym producentem proszków mlecznych w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zobacz też Premier Mateusz Morawiecki z wizytą w Podlaskiem. Odwiedził Mlekovitę i spotkał się z rolnikami [WIDEO, ZDJĘCIA]

MLEKOVITA jako jedyna grupa mleczarska w Polsce i jeden z niewielu przetwórców mleczarskich w Europie przygotowana jest na 8 mln litrów dobowego przerobu surowca (możliwości samej tylko nowej Fabryki Proszków Mlecznych pozwalają na przerób 2 mln L surowca dziennie). W związku z regularnym zwiększaniem zdolności produkcyjnych w sposób odpowiedzialny oraz przemyślany realizowane są kolejne inwestycje, starając się, aby utrzymywać wydatki na nie na zbliżonym poziomie, z możliwością zwiększania ich w zależności od sytuacji na rynku.

W 2017 r. Mlekovita wydała na inwestycje ponad 170 mln złotych.

Była to przede wszystkim budowa Fabryki Proszków Mlecznych oraz zakup nowych linii produkcyjnych, m.in. do wyrobu paluszków serowych – jedynej takiej w Polsce i jednej z 2-3 podobnych w całej Europie. Firma zainwestowała też w unikatowe rozwiązania technologiczne do produkcji serów kanapkowych do smarowania, twarogowych i topionych, jak również w linię do wytwarzania napojów serwatkowych czy do produkcji mleka w butelce z wygodną rączką.

- Nie ma dziś rozwoju bez inwestycji, a MLEKOVITA – jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej i kreator modelu nowoczesnego biznesu mleczarskiego – musi nieustannie ewaluować i stawiać sobie najważniejsze cele, spośród których celem nadrzędnym jest bycie firmą globalną - mówi Dariusz Sapiński.

Inwestycje podyktowane były uwarunkowaniami rynkowymi związanymi z dużą dostępnością i dynamiką skupu surowca, która wzrosła o blisko 10 proc.

Zobacz też Gala Złota Setka 2017. Poznaliśmy największe podlaskie firmy (zdjęcia, wideo)

Ogrom pracy wkładanej w rozwój bazy produktowej znakomicie ilustruje liczba nowych produktów oferowanych każdego roku konsumentom przez MLEKOVITĘ. Po rekordowym w liczbie nowych produktów roku 2015 (116 nowych produktów w 14 kategoriach) i kolejnym bogatym w nowości 2016 r. (31 produktów w 8 kategoriach) w 2017 r. na rynek wprowadzono 31 produktów w 10 kategoriach. Są to:

  • sery: ekologiczny ser Kaszkawał BIO bez GMO 300g; paluszki serowe 84 g (4 x 21 g): klasyczne (MiaMu), z czarnuszką, z serem wędzonym; ser długo dojrzewający Księżan OLD klinek; ser Sakwa z gór wędzony 300 g; ser Salami w plastrach 1 kg;
  • serki: serki twarogowe kanapkowe Deliser 125 g: klasyczny, tzatziki, pomidor – papryka – chili;
  • sery pleśniowe: ser La Polle Camembert na grill 300 g (3 x 100 g); ser La Polle Bleu z niebieską szlachetną pleśnią 150 g;
  • sery topione: ser topiony z serem wędzonym Imperial blok i 300 g;
  • twarogi: twaróg sypki 300 g: półtłusty, tłusty;
  • produkty fermentowane: jogurt Polski naturalny bez laktozy 350 g; BIO ekologiczny jogurt naturalny bez GMO 200 g; jogurt naturalny typ grecki bez GMO 200 g; kefir Polski 150 g: naturalny, banan – marchew, pomarańcza – marchew;
  • mleko: mleko UHT Wypasione od szczęśliwych krów bez GMO 3,2% 1 L; mleko spożywcze Wypasione bez GMO 2% i 3,2% 1 L w butelce z rączką; mleko Wydojone bez laktozy 1,5% 500 ml;
  • masła i tłuszcze: masło Polskie bez laktozy 200 g; Polski mix tłuszczowy do smarowania 68% 200 g;
  • lody: Wypasione lody na śmietance 1 L: śmietankowe i czekoladowe;
  • produkty w proszku: Mega Herkules mleko w proszku bez laktozy 500 g.

Plany na kolejny rok obejmują dalszy, konsekwentny rozwój firmy i marki MLEKOVITA, w tym także w zakresie eksportu, w którym MLEKOVITA od wielu lat jest numerem 1 - największym eksporterem produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest liderem nie tylko w wartości eksportowanych produktów, ale także pod względem liczby obsługiwanych krajów oraz asortymentów wysyłanych na rynki zewnętrzne. Eksportując swoje produkty do 144 krajów na wszystkich kontynentach: w Europie, Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej (28 państw Unii Europejskiej i 116 poza UE) MLEKOVITA osiągnęła w 2017 r. rekordową wartość eksportu na poziomie ok. 1,2 mld zł.

Czytaj też "Rolnicy: Sytuacja jest nieciekawa - ceny mleka idą w dół, a pasz w górę"

Początki działalności eksportowej MLEKOVITY sięgają okresu sprzed 30 lat, kiedy to MLEKOVITA była dumna z faktu realizacji zapotrzebowania ze strony zagranicznych kontrahentów na tzw. „półprodukty”. Obecnie firma ustawiła sobie poprzeczkę jeszcze wyżej i z powodzeniem podbija rynki całego świata, zaopatrując je w produkty w liczbie ponad 1000 dostępne w jej ofercie detalicznej.

Pomimo trudności wynikających z licznych barier MLEKOVITA doskonale radzi sobie na wymagających rynkach międzynarodowych. Wynika to przede wszystkim z doskonałej strategii obranej przez prezesa zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusza Sapińskiego, który bazując na szerokiej i dogłębnej wiedzy, wieloletnim doświadczeniu i wyjątkowemu wyczuciu biznesowemu z powodzeniem wprowadza MLEKOVITĘ na coraz nowe rynki. Jednym z niezbędnych elementów tej strategii jest zatrudnianie najwyższej klasy specjalistów nie tylko z Polski, ale też z Europy i świata, pracowników o narodowości zgodnej z obsługiwanymi rynkami.

Na szczególną uwagę zasługuje sukces, jaki MLEKOVITA odniosła na rynku niemieckim. Wartość eksportu na ten rynek stanowi obecnie ponad 20% całego eksportu. Jest to największy oraz najdynamiczniej rozwijający się obsługiwany rynek zewnętrzny.

10 największych przedsiębiorstw województwa podlaskiego (zdjęcia)

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3