Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hyundai i20. W miejskim stylu

Piotr Walczak
Hyundai i20 wyróżnia się dużymi kloszami reflektorów. To znak rozpoznawczy samochodów południowokoreańskiej marki.
Hyundai i20 wyróżnia się dużymi kloszami reflektorów. To znak rozpoznawczy samochodów południowokoreańskiej marki. Fot. P. Walczak
Hyundai i20 jest dobrze wyposażony jak na nieduże auto z segmentu B.

Hyundai i20 wszedł na rynek nieco niezauważony. A szkoda, bo to atrakcyjne auto segmentu B. Zadebiutowało na Paris Motor Show i zastąpiło w roku modelowym 2009 popularnego getza.

Sylwetka i20 daje do zrozumienia, że samochód ten przeznaczony jest głównie do jazdy w mieście. Z drugiej strony, do wyboru jest np. silnik o mocy 126 koni mechanicznych, z którym pojazd przyspiesza do setki w 9,5 sek. To lepiej niż przyzwoicie jak na takie auto.

Wewnątrz ilość miejsca nie zachwyca, szczególnie na tylnych siedzeniach. Z przodu mamy całkiem pojemny schowek z dodatkową półeczką na dokumenty. Konsola centralna wykonana została w metalicznym kolorze. To - co prawda - ożywia znacznie wnętrze, ale jakoś nie pasuje zbyt dobrze do całości. Jak to w przypadku samochodów południowokoreańskiej marki zazwyczaj bywa, zegary są czytelne, a przednia szyba zapewnia dobrą widoczność. Na zewnątrz uwagę zwracają duże światła z przodu i z tyłu. To również znak rozpoznawczy wielu samochodów Hyundaia.

Auto kupić można w jednej z czterech wersji wyposażenia: classic, classic plus, comfort i style. Podstawowa opcja zawiera poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne, kurtyny i pasy bezpieczeństwa z napinaczami i z czujnikiem obecności pasażerów. Komfort nie jest domeną tego modelu. W podstawowej opcji brakuje klimatyzacji ręcznej. Wraz z funkcją chłodzenia schowka dostępna jest ona w classic plus i comfort. Automatyczna klima znajduje się dopiero w wersji style.

Nabywcy i20 mają do wyboru pięć silników - trzy benzynowe i dwa diesle. Zużycie paliwa nie należy do największych w tej klasie i jest sporym atutem hyundaia. Auto spala w cyklu mieszanym od 4,4 do 6,2 l/100 km.

Ceny zaczynają się od 36.900 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna