Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katastrofa w Smoleńsku. To może być główna przyczyna tragedii

kp
fot. yandex.ru
Samoloty w trakcie mgły, miały być sprowadzane z kursu 79 stopni, czyli przeciwnego do kursu 259.

Kiedy 10 lat temu, na lotnisku w Smoleńsku rozbił się rosyjski Ił-76, warunki pogodowe były podobne do tych, jakie panowały w momencie katastrofy polskiego samolotu prezydenckiego.

W dolinie położonej w miejscu podejściu do lądowania zalegała mgła. Jak napisał "Nasz Dziennik": "W wąwozie tworzy się gęsta mgła, w tym miejscu powstaje swoista dziura powietrzna. Dziób ostro przechyla się w dół i ciąg silników nie wystarcza, żeby nabrać wysokości. Maszyna nie ma szans na odejście."

Obie maszyny były na tym samym kursie 259. Po katastrofie Iła-76, zostało wydane zalecenie, aby samoloty w trakcie mgły, były sprowadzane z kursu 79 stopni, czyli przeciwnego do kursu 259.

Jak napisała gazeta, obecny wtedy na lotnisku płk Nikołaj Krasnokutski powinien o tym wiedzieć, ponieważ był on dowódca pułku, z którego jednostki pochodził rozbity Ił-76.

Samolot, który rozbił się 10 lat temu na lotnisku w Smoleńsku był na tym samym kursie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna