"Prawo jazdy to nie licencja na zabijanie" - takie hasło można przeczytać na stronie internetowej kampanii uzyjwyobrazni.pl. Inicjatywa ma na celu zwrócenie uwagi na głupotę, brawurę i nieodpowiedzialność za kółkiem.
To największy projekt realizowany przez polską policję dotyczący bezpieczeństwa na drodze. Tym razem apel o ostrożność skierowany jest do młodych ludzi - świeżo upieczonych kierowców.
Na stronie akcji można znaleźć projekty dość niestandardowych plakatów i bannerów. Ich zadaniem jest sprowokowanie do dyskusji nad problemem brawury i nieodpowiedzialności wśród młodych kierowców.
Ponadto, w ramach akcji pokazany został spot reklamowy pt. "Samochód to nie zabawka". Przedstawione zostały w nim etapy życia pewnego nastolatka, wraz z otrzymaniem prawa jazdy, by na koniec zaserwować widzowi obraz z wypadku drogowego.
Zastosowane środki wyrazu mogą wydawać się zbyt sugestywne lub szokujące. Mają jednak na celu zmuszenie młodych kierowców do zastanowienia się nad zachowaniem na drodze i skutkami braku wyobraźni w czasie jazdy samochodem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?