Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kultowe motory z czasów PRL na sprzedaż. Wciąż można kupić legendarne WSK, Jawa, SHL, MZ - k. Te motocykle to gratka dla kolekcjonerów

jaw
Cena 11 500 złRok produkcji 1985
Cena 11 500 złRok produkcji 1985 olx
Motocykle z okresu Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej (1947-1989), są często postrzegane jako ikony kultury motoryzacyjnej tego czasu. W okresie PRL-u motocykle były często postrzegane jako symbol wolności i niezależności, co sprawiało, że były bardzo popularne wśród młodych ludzi, ale również służyły jako środek transportu dla szerokiej gamy ludzi. Wielu zapalonych motocyklistów swoją przygodę rozpoczynało od maszyn z okresu PRL, dlatego też teraz często wracają do nich z sentymentem. Sprawdź, ile obecnie trzeba zapłacić na popularnych portalach aukcyjnych za kultowe motocykle z PRL-u.

Produkcja motocykli w PRL-u

Pierwszym powojennym motocyklem wdrożonym do produkcji był Sokół M01. Z czasem zaczęto rozwijać kolejne motocykle. Produkcja motocykli w PRL była imponująca. Najlepsze pod tym względem były lata 60. W szczytowym momencie polskie fabryki wypuszczały rocznie ponad 140 tys. motocykli. Dodatkowo dużym zainteresowaniem cieszyły się konstrukcje z Czechosłowacji (Jawa) czy NRD (MZ).

Motocykle z Warszawskiej Fabryki Motocykli.
Motocykle z Warszawskiej Fabryki Motocykli. Narodowe Archiwum Cyfrowe

Najpopularniejsze motocykle z okresu PRL-u

Jednym z najbardziej znanych producentów motocykli w PRL-u był Zakłady Mechaniczne "SHL" w Poznaniu, produkujące m.in. popularne modele takie jak SHL M06 czy SHL M11. Inne ważne firmy produkujące motocykle w PRL-u to m.in. Szczecińska Fabryka Motocykli, Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego „PZL Świdnik” czy Warszawska Fabryka Motocykli. Najpopularniejsze modele motocykli z okresu PRL:

  • WSK M06
  • Jawa TS350
  • SHL M06
  • SHL M11
  • SHL 17
  • Junak M07
  • Junak M10
  • MZ ETZ 250
  • MZ TS 150

Konstrukcje, które nadal cieszą się dużą popularnością

Motocykle te miały charakterystyczny styl i były wyjątkowo trwałe, co sprawiało, że nadal są pamiętane i cenione przez wielu entuzjastów motocykli. Niektóre modele, takie jak WSK M06 B3 czy MZ TS 150, stały się prawdziwymi legendami, a ich wartość kolekcjonerska nadal rośnie. Pomimo upływu lat, wiele z tych motocykli wciąż jeździ po polskich drogach, będąc symbolem nie tylko historii, ale także wytrwałości i trwałości technicznej. Wiele legendarnych maszyn możemy znaleźć wystawionych na portalach aukcyjnych. Sprawdź, ile trzeba obecnie zapłacić za kultowe motocykle.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna