Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mecenasi wiedzy. To nie tylko sentyment

Maryla Pawlak-Żalikowska [email protected]
Czytam, więc wiem
Czytam, więc wiem
Jej wartość doceniają ciekawe firmy także spoza województwa podlaskiego

Agencja Reklamy Medialnej Baron Media Grzegorza Żyłowskiego mieści się w Warszawie. W samym jej sercu - przy ul. Żelaznej. Ale ponieważ serce pana Andrzeja jest nadal w Podlaskiem, przedsiębiorca włączył się w akcję "Czytam, więc wiem" - wykupił prenumeratę naszych wydawnictw Szkole Podstawowej w Wojnach Krupach koło Szepietowa.

- Kiedy ja do niej chodziłem, uczyło się tu z 200 uczniów - wspomina pan Grzegorz. - Dziś jest ich około 60, ale szkoła jest bardzo fajna, tak jak była, więc to jej uczniom chcę pomóc. Uważam, że wasza akcja ma sens i włączyłem się w nią z przyjemnością.
Agencja reklamy nie jest jedynym biznesem, który Grzegorz Żyłowski prowadzi w stolicy, nadal mieszkając w Wojnach Szubach Szlacheckich. Pod logo Baron ma również dwa sklepy (przy ulicach Floriańskiej i Żelaznej). To Baron - smaki nadbużańskie z przysmakami z naszego regionu oraz chlebami i wędlinami. Przy ulicy Żelaznej i na warszawskim Torwarze pan Grzegorz otworzył także salony piękności i masażu. Pod marką Baron, oczywiście.

Jego warszawska przygoda z biznesem zaczęła się cztery lata temu, ale zawsze podkreśla, że choć swoje 50-hektarowe gospodarstwo w Wojnach oddał w dzierżawę rodzinie, to jego dom jest cały czas w województwie podlaskim.
Do grona naszych Mecenasów Wiedzy dołączyło także Wydawnictwo Studio Astropsychologii w Białymstoku. Dzięki niemu prenumeratę dostanie Zespół Szkół Integracyjnych nr 1 w Białymstoku.

- W pomoc szkole zaangażowaliśmy się z powodu chęci szerzenia czytelnictwa wśród młodych ludzi - wyjaśnia Mariusz Warda, redaktor naczelny wydawnictwa. - W tej chwili coraz częściej sięgają oni po książki, które mogłyby im wskazać nowe nurty i kierunki. My próbujemy tym nurtom dać głos. Wbrew obiegowej opinii nie wydajemy tylko książek stricte astrologicznych lub talii kart, ale bardzo duży nacisk kładziemy na publikacje wspomagające rozwój osobisty. Chcemy oferować młodzieży książki, z których dowie się, jak odrzucić ograniczenia i wykorzystać swoje naturalne predyspozycje. A to - jak wierzymy - znacząco przyda się młodym ludziom w dorosłym życiu.

Jak dodaje redaktor Warda, wybór padł akurat na tę szkołę z powodu renomy, jaką cieszą się jej uczniowie i absolwenci, a także ich otwartości oraz ciekawości świata.
- Chcemy wspomóc ich w poszerzaniu horyzontów i przekraczaniu kolejnych barier codzienności - dodaje pan Mariusz. Prowadzone przez niego wydawnictwo istnieje od 20 lat. Wydaje publikacje poradnikowe, które ich czytelnikom mają pomóc w poprawie jakości życia oraz otworzyć oczy na zjawiska niejednokrotnie wypychane poza ramy konwencjonalnej nauki.

- Trafiamy do osób, które wierzą, że czasami to, że nie można czegoś zmierzyć lub zważyć, niekoniecznie musi oznaczać, że to coś nie istnieje - podkreśla Mariusz Warda.
Więcej o naszej akcji na portalu www.wspolczesna.pl/wiem
W ramach kampanii "Czytam, więc wiem" ogłosiliśmy konkurs, którego celem jest rozbudzenie w uczniach chęci do poszerzania swoich zainteresowań i naukowych pasji. Wystarczy zaprezentować - w dowolnej formie - swoje pasje i uzasadnić, jak stypendium pomogłoby je rozwijać. Nagrodą w konkursie jest stypendium w wysokości 100 zł miesięcznie przekazywane od listopada do czerwca przyszłego roku. Ufundujemy je 10 uczniom.
Prace należy przesłać do 5 listopada pocztą elektroniczną na adres: [email protected] (nadając listowi tytuł: "Moje pasje, moje stypendium") lub pocztą tradycyjną na adres: Media Regionalne, ul. św. Mikołaja 1 15-419 Białystok (z dopiskiem "Moje pasje, moje stypendium"), podając również dane kontaktowane do ucznia i rodzica.
Regulamin konkursu znajduje się na stronach internetowych poświęconych projektowi: www.wspolczesna.pl/wiem oraz www.poranny.pl/wiem
Przypominamy, że kampanię "Czytam, więc wiem" kierujemy do wybranych szkół z województwa podlaskiego - podstawowych, gimnazjów, liceów, techników czy szkół zawodowych. Placówki te otrzymują od nas pakiety prenumeraty - wydania papierowe i elektroniczne obu dzienników.
Jeśli chcecie pochwalić się swoimi działaniami na rzecz promowania czytania, piszcie na adres: [email protected] lub dzwońcie pod nr tel. 85 748 74 25. (jsz)

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna