Dla uzyskania pełnego obrazu utrzymania i wykorzystania Wschodniego Szlaku Rowerowego, Najwyższa Izba Kontroli opublikowała specjalną ankietę dla osób, które w latach 2018-2019 korzystały z Green Velo.
Ankieta jest dostępna wyłącznie na stronie głównej NIK. W dodatku zostałą ukryta w informacji z 25.05. 2020 r. zatytułowanej "NIK na Green Velo, czyli ankieta dla rowerzystów". Mogą ją wypełniać zarówno osoby, które jeździły wielokrotnie tym szlakiem pokonując znaczne odległości, jak i te które korzystały z niego sporadycznie lub jedynie na krótkich odcinkach.
Dostęp do Ankiety znajdziesz TUTAJ
Tu oglądasz: Green Velo w Białymstoku
Autorzy badania, które jest w pełni anonimowe, chcą wiedzieć m.in. jak respondenci-rowerzyści oceniają stan dróg, bezpieczeństwo i oznakowanie stosowane na całym szlaku Green Velo, a ponadto z jakiego województwa pochodzą rowerzyści; jak często korzystają z tego szlaku; jak daleko mieszkają od Green Velo; jakie odcinki najczęściej pokonują oraz w jakim celu korzystają z Green Velo (bo np. chodzi o dojazd do pracy, szkoły, rekreację czy turystykę).
Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo w województwie podlaskim rozbudowuje się (zdjęcia)
Ponadto, niektóre pytania dotyczą również wrażeń rowerzystów, podczas korzystania z Miejsc Obsługi Rowerzystów czy z oferty Miejsc Przyjaznych Rowerzystom i tu w ramach odpowiedzi można przedstawiać własne opinie.
Jak dowiedzieliśmy się w białostockiej delegaturze NIK, ankieta jest anonimowa, a jej wskazania zostaną wykorzystane we wnioskach pokontrolnych. Mają też uzupełniać wyniki prowadzonej właśnie kontroli, podczas której sprawdzany jest gównie w stan utrzymania i wykorzystania Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo. Możliwe, że sprawdzany jest też tzw. okres trwałości projektu, bo w ciągu 5 lat od zakończenia inwestycji finansowanej z funduszy UE nie można jej modyfikować. Na razie kontrola trwa i nie otrzymaliśmy odpowiedzi na pytanie, kiedy się zakończy. Usłyszeliśmy jedynie, że nie jest wykluczone, iż jej wyniki będzie można poznać do końca tego roku.
Plusy i minusy Green Velo wymienia przedstawiciel Rowerowego Białegostoku
Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo powstał w 2015 roku. Ma prawie 2 tys. km i jest najdłuższą (spójnie oznakowaną) trasą rowerową w Polsce. Prowadzi przez pięć województw ze wschodniej części kraju: warmińsko-mazurskie (ok. 420 km), podlaskie (ok. 592 km), lubelskie (ok. 351 km), podkarpackie (ok. 428 km) i świętokrzyskie (ok. 190 km).
Na szlak składają się zarówno specjalnie zbudowane odcinki, jak i już wcześniej istniejące, a przystosowane do potrzeb rowerzystów. Prawie 580 km trasy prowadzi przez tereny leśne, a 180 km dolinami rzek. Około 300 km stanowią nowe i przebudowane drogi rowerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe, a blisko 150 km to wyremontowane drogi gruntowe.
Green Velo łączy szereg atrakcji turystycznych: położonych bezpośrednio przy nim oraz w ramach „korytarza” po obu stronach trasy.
Wzdłuż szlaku umieszczonych zostało prawie 230 Miejsc Obsługi Rowerzystów (wyposażonych w stojaki, wiaty, ławki, kosze na śmieci i tablice informacyjne). Ze szlakiem powiązano obiekty noclegowe, gastronomiczne, usługowe i inne, tworzące system Miejsc Przyjaznych Rowerzystom (MPR).
Tu oglądasz: Prywatne testy na koronawirusa możliwe, ale drogie
🔔🔔🔔
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?