Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa Toyota Avensis (wideo)

Tomasz Kutkiewicz
Avensis, trzeciej generacji - swoją oficjalną premierę na polskim rynku będzie miał już w połowie stycznia
Avensis, trzeciej generacji - swoją oficjalną premierę na polskim rynku będzie miał już w połowie stycznia
Na polskim rynku miała pojawić się dopiero pod koniec pierwszego kwartału nowego roku, ale szefostwo koncernu zadecydowało, że pierwsze egzemplarze nowej Toyoty Avensis można było zobaczyć już w listopadzie. Avensis, trzeciej generacji - swoją oficjalną premierę na polskim rynku będzie miał już w połowie stycznia. Skąd to przyspieszenie? Na pewno nie jest nim kryzys na rynku motoryzacyjnym.

Auto dostępne jest w dwóch typach nadwozia: sedan oraz kombi. W europejskiej ofercie Toyoty nadal pozostanie flagowym modelem. O wprowadzeniu na rynek modelu Camry - możemy tylko pomarzyć, nawet o tej w wersji hybrydowej. Szkoda.
Wracając do Avensisa, obie wersje nadwozia są dłuższe i szersze od poprzedników o 50 mm - długość sedana - 4695,? kombi - 4765 mm, szerokość - 1810 mm. Wysokość i rozstaw osi pozostał niezmieniony - 1480 i 2700 mm odpowiednio.
Wnętrze jest bardzo przyjazne i przestronne. W nowym Avensisie jest dużo więcej miejsca, co jest odczuwalne niezależnie od miejsca jakie się w aucie zajmuje. Dopracowano także ergonomię kokpitu oraz zdecydowanie poprawiono pozycję kierowcy - siedzisko fotela można teraz opuścić jeszcze niżej, co w połączeniu z większym zakresem regulacji kolumny kierownicy ułatwiająca uzyskanie optymalnej pozycji za kierownicą.

Pakiet wyposażenia standardowego podstawowej wersji obejmować będzie m.in. manualną klimatyzację, elektrycznie obsługiwane szyby przednie, a także odtwarzacz CD/MP3 z sześcioma głośnikami.

Auto wyposażone jest we wszystkie najnowsze systemy bezpieczeństwa takie
jak: VSC+ (Steeringassist Vehicle Stability Control), AFS (Adaptive Front Light System), PCS (Pre-Crash Safety System).

Nowe systemy, nowa stylistyka i nowa gama silników benzynowych - 1.6,1.8,2.0. Wszystkie posiadają najnowszą generację systemu sterowania zapłonem obejmującego obie grupy zaworów - dolotowe oraz wylotowe - Valvematic. To bardziej rozbudowany i inteligentny następca stosowanego dotychczas Dual VVT-i.
Dzięki zaawansowanej technologii mamy do dyspozycji więcej koni mechanicznych - już podstawowy silnik 1.6 Valvematic posiada moc 132 KM. Z silnikami współpracuje nowa, sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, oraz debiutująca automatyczna przekładnia Multidrive S (do silników 1.8 i 2.0). W trybie manualnym mamy w niej do dyspozycji aż 7 przełożeń.

Przeprojektowane podwozie pozwoliło na opracowanie nowych nastawów zawieszenia. Dzięki temu samochód zachowuje większą stabilność przy wysokich prędkościach oraz podczas jazdy w łukach (tył nie ma ochoty "uciekać" na zewnątrz zakrętu). Jednocześnie wspomniane zawieszenie umiejętnie "wybiera" nierówności starając się nie informować o tym podróżujących.

Gdyby mi przyszło porównać auto z jakimś innym autem, to na myśl mi przychodzi Lexus IS...i wcale nie powinno to nikogo dziwić, wszak to jedna i ta sama marka. A skojarzenie? Wynika z niego, że Toyota w tym zasięgu marki podnosi poprzeczkę, wysoko.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna