Najpierw konsultacje, potem decyzja środowiskowa
Na przełomie marca i kwietnia rozpoczną się w Ełku konsultacje społeczne na temat ostatecznego przebiegu trasy.
- Na początku obwodnica planowana była wzdłuż torów. Jednak wariant ten był bardzo kosztowny, przede wszystkim ze względu na zaproponowane tam rozwiązania techniczne. W miejscu, gdzie ulica Kajki przecina się z torami kolejowymi, trzeba byłoby wybudować estakady. Ich koszt byłby niewspółmierny do całej inwestycji.
Dlatego zrezygnowaliśmy z tego wariantu - tłumaczy Karol Głębocki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie. - Teraz są brane pod uwagę dwie trasy: północna - oddalona od torów (na mapie) i południowa - bliżej torów, ale już bez estakad.
Za budową północnego wariantu przemawiają przede wszystkim finanse. Według szacunków, na jego realizację potrzeba około 160 milionów złotych. Wariant południowy jest o 40 milionów złotych droższy.
Więcej dzisiaj w papierowym wydaniu mazurskiej "Gazety Współczesnej"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?