- Roboty trwają na całym odcinku. Staraliśmy się, by przed rozpoczęciem roku szkolnego udostępnić kierowcom przejazd między Sitarską i Radzymińską. By nie było utrudnień - mówi dyrektor Walenty Zajkowski z Przedsiębiorstwa Eksploatacji Ulic i Mostów w Białymstoku, które wspólnie firmą Trakcja PRKiL buduje przedłużenie ul. Sitarskiej.
Od kilku dni, choć z pewnymi ograniczeniami, można jeździć przez nowe rondo między Sitarską, Hajnowską i Radzymińską oraz po wyremontowanych fragmentach tych trzech ulic.
Od ul. Świętokrzyskiej widać już zarys nowej dwujezdniowej ulicy. Na początku października ma być tu układany asfalt. W pobliżu powstaje też wiadukt nad torami. Konstrukcję już widać, a teraz trwa m.in. zbrojenie i szalowanie płyt nośnych.
Czytaj też: Budowa dworca PKS Białystok. Dwa miesiące robót i jedziemy (zdjęcia, wideo)
Prace nie wstrzymały ruchu pociągów, a to utrudnia budowę dwupoziomowego skrzyżowania. - Byliśmy gotowi na te utrudnienia. Roboty nie mogą iść tak płynnie, jak byśmy budowali wiadukt na nowej trasie - podkreśla Walenty Zajkowski i dodaje, że termin zakończenia robót - 9 maja 2018 r. - nie jest zagrożony.
Przedłużenie Sitarskiej to 900-metrowy odcinek, który ułatwi dojazd do centrum mieszkańcom Dziesięcin, Zawad i Bacieczek. Powstaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Do tego nowe ścieżki rowerowe i chodniki.
Dzięki tej inwestycji Białystok otrzyma kolejną przeprawa przez tory. Tym samym odciążona zostanie ul. Antoniukowska i wiadukt na ul. Dąbrowskiego.
Koszt budowy przedłużenia ul. Sitarskiej sięga 35 mln zł. Na nową trasę czekaliśmy od kilkunastu lat.
Białystok. Utrudnienia Leśnej Dolinie w związku z budową Trasy Niepodległosci
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?