Rail Baltica. Od Czyżewa po Białystok bezkolizyjne skrzyżowania zwiększą bezpieczeństwo na kolei

OPRAC.: red
Budowa trasy Rail Baltica
Budowa trasy Rail Baltica PKP PLK
Na podlaskim odcinku Rail Baltica, Czyżew – Białystok, dla podróżnych przebudowywane są stacje i przystanki. W Czyżewie i na linii bezkolizyjne skrzyżowania zastępują przejazdy.

W Czyżewie rozpoczęła się budowa wiaduktu nad torami linii Warszawa – Białystok. Bezkolizyjna przeprawa zastąpi przejazd w poziomie szyn. Zwiększy się bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz drogowego.

Kierowcy bez czekania przed rogatkami dojadą do stacji i południowej części miasta. Dla pieszych i rowerzystów wzdłuż ok. 1 km nowej drogi przewidziany jest 3,5 m trakt. Roboty prowadzone są przy zachowanym ruchu pociągów. Wykonawca stawia podpory. Ciężki sprzęt pracuje przy budowie dróg, które połączą ul. Szkolną z ul. Ciechanowiecką.

Postępują prace obok linii kolejowej w mieście i terenie. Zaawansowana jest przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Nurską (DK 63). Roboty toczą się przy trzech mostach: kolejowym i dwóch drogowych, nad ciekami wodnymi w pobliżu wsi Czyżew Ruś-Kolonia. Koło wsi Siennica-Pietrasze powstaje wiadukt nad drogą gminną.

Na stacji w Czyżewie wykonano większość prac. Są nowe konstrukcje peronów. Przygotowany został nowy układ torów. Sprawny i bezpieczny przejazd pociągów zapewniają zamontowane rozjazdy i urządzenia sterowania. Od wiosny pracuje nowa nastawnia wyposażona w komputerowe systemy. Budowane przejście podziemnego zapewni bezpieczną i wygodną komunikację na perony i drugą stronę miasta. Dla podróżnych zapewniono obsługę z peronu nr 2.

Na 70 km odcinku Czyżew – Białystok, poza Czyżewem kontynuowane są roboty na 6 stacjach i 12 przystankach. Prace widać na mostach, wiaduktach i przejściach pod torami. Zmienia się stacja Łapy. Wykonawca przygotowuje nowe obiekty. Usunięty został stary peron. Demontowane są wyeksploatowane tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. W miejscu przejazdu na ul. ppłk. Nilskiego - Łapińskiego przygotowywany jest teren pod budowę wiaduktu kolejowego.

W Łapach i dzielnicy Łapy Osse PLK zbudują dwa wiadukty drogowe oraz cztery bezpieczne przejścia podziemne. W Szepietowie
podróżni korzystają już z dwóch nowych peronów. Budowane jest przejście podziemne. Przebudowywane są perony na przystankach Bojary, Baciuty, Trypucie i Niewodnica. W Białymstoku są roboty przy peronach, przejściu podziemnym i zadaszeniu na stacji. W Uhowie nad Narwią powstaje konstrukcja drugiego mostu kolejowego.

iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rail Baltica. Od Czyżewa po Białystok bezkolizyjne skrzyżowania zwiększą bezpieczeństwo na kolei - Kurier Poranny

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dogip
Proszę o pomoc. Choroba postępuje.

https://www.siepomaga.pl/marek-kowalewski

Potrzebuję bardzo drogich badań genetycznych. Każda złotówka się liczy. Jeżeli możecie pomóżcie i udostepniajcie Walczę o zdrowie! Zrozumcie mnie!

Dziękuję!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie