Jak poinformował wojewoda, wiadomo już, ile pieniędzy otrzyma Podlaskie na realizację tego programu w przyszłym roku.
– Jest już na naszych stronach BIP informacja o naborze na wnioski na budowę, przebudowę i remonty dróg w 2024 roku. Podlaskie otrzyma na ten cel prawie 340,7 mln zł. Dodam, że od 2019 roku wsparcie, które otrzymały nasze samorządy przekroczyło 1,2 mld zł. Dzięki temu zawarliśmy prawie 1,2 tys. umów, których efektem są 2 tys. zbudowanych dróg - tłumaczył wojewoda Paszkowski.
Czytaj również:
Nabór ruszył 19 czerwca, a wnioski samorządy mogą składać przez 30 dni - do 19 lipca. Maksymalna wartość dofinansowania wynosi do 80 proc. wartości inwestycji, ale w ostatnim naborze wsparcie średnio wynosiło 60 proc. - Co ważne, nie ma limitów, gdy chodzi o ilość wniosków, jakie może złożyć gmina czy powiat. Ważne jest, aby wartość inwestycji danego samorządu nie przekroczyła 30 mln zł. W trzy miesiące po złożeniu wniosków powstaje projekt list podstawowych i rezerwowych, które ostatecznie zatwierdza premier - dodał Bohdan Paszkowski.
Kryteria brane pod uwagę przy ocenie wniosków to m.in. bezpieczeństwo, powiązanie z układem drogowym czy lokalizacja w sąsiedztwie zakładów i osiedli.
Wojewoda przypomniał ponadto, że podlaskie samorządy czekają na rozstrzygnięcie w tym roku dwóch konkursów: na remonty dróg (74 mln zł i 100 wniosków) oraz na budowę ścieżek rowerowych, przejść, itp. (74 mln zł i 112 wniosków).
Czytaj również:
- Zapewniam panie wojewodo, że w ramach nowego naboru, wniosków z powiatu siemiatyckiego będzie dużo. Nasz inwestycje planowane w 2024 to będą duże odcinki dróg, dużo łączników między drogami gminnymi i powiatowymi, bo chcemy spiąć sieć właśnie tych dróg po stronie wschodniej i zachodniej. W tym roku, z czterech umów, które dzisiaj podpiszemy dostaniemy 8,2 mln zł rządowego dofinansowania (przy ogólnej wartości inwestycji 14 mln zł) - zapowiedział starosta siemiatycki Marek Bobel.
- Jesteśmy szczęśliwcami, bowiem w dzisiejszej umowie dofinansowanie sięga nie 60 a 70 proc. Dla nas to bardzo ważna inwestycja, bo chodzi o ul. Białostocką w Wysokiem Mazowieckiem, przy której jest centrum handlowe. Nasze potrzeby inwestycyjne są bardzo duże, bowiem jako powiat utrzymujemy 600 km dróg. To trasa jak z Wysokiego Mazowieckiego przez Warszawę i Poznań do granicy z Niemcami – informował starosta wysokomazowiecki Bogdan Zieliński i dodał, że finansowe wsparcie, jakie Podlaskie otrzymało z RFRD daje nam 4. miejsce w Polsce.
Jak przyznał burmistrz Jarosław Siekierko, dotychczas Wysokie Mazowieckie otrzymało (z różnych programów na remonty, przebudowy i budowy dróg ponad 25 mln zł. Teraz miasto potrzebuje obwodnicy.
– Mamy na swoim terenie największą mleczarnię w Polsce, więc dziennie naszymi ulicami miejskimi, drogami powiatowymi, krajówką jeździ 400 tirów. Drogi, które były remontowane po 2000 roku, dziś wymagają potężnych nakładów, by je naprawić. I w nowym programie będziemy składali głównie wnioski na remonty – przyznał burmistrz Siekierko.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?