reklama

ŚMIERĆ PREZYDENTA ONLINE. Katastrofa w przestworzach w NGC

kmgZaktualizowano 
<b>ŚMIERĆ PREZYDENTA ONLINE. Katastrofa w przestworzach w NGC</b>
ŚMIERĆ PREZYDENTA ONLINE. Katastrofa w przestworzach w NGC YouTube
Obejrzyj ten film na żywo.
Dzisiaj o godz. 21 w National Geographic Polska światowa premiera filmu Śmierć prezydenta z cyklu Katastrofy w przestworzach. Film od wielu dni wywołuje ogromne emocje w Polsce. Wiele osób krytykuje go zanim go zobaczyło. Dlaczego? Ponoć pokazuje wersję katastrofy na podstawie raportów MAK i rosyjskiego komitetu i nie wspomina o zamachu.

ŚMIERĆ PREZYDENTA ONLINE. Katastrofa w przestworzach w NGC o godz. 21 - obejrzyj to i skomentuj na naszym forum

Ten fakt jest dla wielu nie do przełknięcia. Czy film jest obiektywny? Nie można powiedzieć, bo jeszcze go nie było. Każdy kto chce go zobaczyć musi włączyć National Geographic Polska. Jednak nie każdy ma ten kanał. Jest on w wielu telewizjach kablowych i u cyfrowych operatorów.



ŚMIERĆ PREZYDENTA ONLINE. Katastrofa w przestworzach w NGC - początek o godz. 21. Będzie można go zobaczyć live również w internecie. Link do transmisji poniżej:

Oglądaj tutaj

Aktualizacja: Link do odcinka:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 50

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

O
OFFLINE

Tytuł "ŚMIERĆ ... ONLINE" daje wiele do myślenia o autorze artykułu i o obsłudze portalu "wspolczesna.pl".

P
Paweł

Piloci oszukiwali TAWS, aby nie odrwracał ich uwagę - po to, żeby "jakoś" wylądować - nie dlatego, że nie uświadamiali sobie ryzyka (ustalono, że uświadamiali bardzo dobrze i informowali o tym Kazanę i Błasika wielokrotnie), a dlatego, że wiedzieli, JAK zareaguje prezydent na ewentualne odejście na lotnisko zapasowe. Bardzo dokładnie podkreślono w raporcie końcowym: "wiedzieli, kto jest na pokładzie i dokąd zmierza"...
Czyli TAWS - to taki niepotrzebny system amerykański... Okazuje się, że został zbudowany po to, żeby pilotowi głowę zawracać, a tym bardziej on jest w ogóle niepotrzebny, gdy za kokpitem mgła i nic nie widać...
Wszystko jest jasne... A stronnicy byłego prezydenta, wydaje mi się, powinni nie marnować jego zasług i pracy i nie marnować czasu dzisiaj, powinni zając się polityką wewnętrzną i problemami, którymi zajmują się politycy na całym świecie. Można bez końca wyobrażać sobie ile rakiet "odpalono w kierunku samolotu" przez Putina i w jaki sposób Putin "stworzył za kilka godzin straszną mgłę"... Rosja i Polska nie są, może dobrymi sąsiadami, historycznie się tak złożyło i Rosja jest Rosją, a Polska jest krajem zachodnim, to są dwa różne bieguny, owszem... Ale, ani Rosja, ani Polska nie ma żadnego powodu zabijać wzajemnie prezydentów z jednego powodu - ani Polskę nie interesuje Rosja (aż tak bardzo), ani Rosję Polska. I Rosja dobrze żyje bez dobrych stosunków z Polską, i Polska bardzo żyje bez Rosji.
Nie ma czasu na głupoty. To była straszna katastrofa i niech pamięć o każdym, kto znajdował się na pokładzie przetrwa w sercach każdego Polaka, ale te rakiety i sztuczna mgła + "są wiarygodne informacje, że trzy osoby przeżyły"... No, bez przesady... Czy Pan Macierewicz nie ma się czym zając w ramach realnych problemów państwa?

P
Paweł

Przeczytałem jeszcze raz raport końcowy polskiej komisji... Wydaje mi się, że jest objektywny. Na stanowiskach dowodzących na lotnisku był burdel, nie bez tego, oczywiście. Gdyby na 101 nie był zamontowany TAWS, gdyby pierwszy pilot nie popełniał bardzo poważnych błędów, a drugi pilot nie ignorował by zachowanie pierwszego, gdyby chociaż nawigator... Gdyby nie to wszystko, można było by wszystko próbować walić na kierownika lotów w Smoleńsku...
Czego jest warte ustalenie: "(...) Przestawienie wysokościomierza dowódcy ponownie na wartość 1013 hPa podczas
podejścia związane było, zdaniem Komisji, z wystąpieniem sygnalizacji alarmowej sytemu
TAWS. Urządzenie to ma zdolność pracy przy ciśnieniach QFE, jednak właściwość ta może
być wykorzystywana przy lądowaniach na lotniskach będących w bazie danych urządzenia,
a lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY w niej nie było. Tak więc przestawienie
wysokościomierza wykonano w celu „oszukania” TAWS. Pozbawiło to jednak informacji
o wysokości lotu samolotu względem poziomu lotniska (QFE) wyświetlanej na jednym
z trzech dostępnych wysokościomierzy. Ze sposobu, w jaki wykonano tę czynność, można
domniemywać, że dowódca znał zasady pracy urządzenia TAWS i wiedział, jak zareagować
w celu wyciszenia alarmu. Potwierdzeniem tej hipotezy było użytkowanie TAWS w dniu
7.04. podczas lotu do SMOLEŃSKA zgodnie z instrukcją w trybie pracy TERRAIN
INHIBIT. Urządzenie znajduje się na tablicy przyrządów po stronie drugiego pilota i jest
przez niego obsługiwane. Funkcję tę pełnił w tym dniu dowódca statku powietrznego z dnia
10.04. Pomimo tej wiedzy zadziałanie systemu TAWS było dla załogi zaskoczeniem, dlatego
że drugi pilot (z 10.04.) nie znał dobrze zasad pracy urządzenia TAWS i nie przygotował
w odpowiedni sposób urządzenia TAWS do pracy na tym lotnisku.(...)".

s
swoje imię
Czy zastanawiałeś się przez chwilę, komu może być potrzebny zamach na... polskiego prezydenta? Gdyby spadł amerykański samolot №1, ja bym też uwierzył w zamach, ale tu... To na tyle głupie, że nawet ciężko uwierzyć, iż wykształceni Polacy tak poważnie sądzą...

No, to teraz już wiesz, dlaczego są tacy "wykształceni". Nasz poseł, Krzysztof P., który zginął w tej katastrofie, też miał przecież dyplom technika, choć nie skończył nawet zawodówki. Z wyższym wykształceniem jest znacznie więcej takich przykładów. Rządzi nami ciemnota z tytułami naukowymi, kupionymi bądź nadanymi przez partie.
P
Paweł

Ile razy system TAWS musiał zasygnalizować "TERRAIN AHEAD" i "PULL UP"?
200 razy? Dziesięciu nie wystarczy? Rosyjski kierownik lotów kilka razy zwracał uwagę pilotów na niebezpieczną wysokość, wiele razy uprzedzał o tym TAWS!! Prezydent bardzo się śpieszył i ponieważ oprócz wielkiej histrorii Polski on nigdy nie mial nic innego w głowie - chciał lądować i kropka! Gdyby Putin nawet chciał zestrelić samolot (co jest na tyle śmieszne, że żałosne - myślę, że Putin nawet zapomniał, że przybywa polska delegacja, on ma wiele innych problemów codziennie), to by i tak samolot by się rozbił zanim rakiety by zostały wystrzelone - co do tego nie ma wątpliwości. Gdy sie chce wylądować tam, gdzie nikt normalny nie ląduje - w takich okolicznościach - to tu nikt nie pomoże... Jest mgła i prawie zerowa widoczność - nie ląduj !! Prezydent też był taki - wszyscy byli wiinni, ropa i gaz miały być bezpłatne dla Polski - a inaczej - to obraza suwerenitetu, oraz - najważniejsza jest przeszłość, powstania z zeszłego wieku i nie tylko z zeszłego... Jak można było go wybrać prezydentem... Ale to już inna sprawa.
Szkoda wszystkich innych ludzi, lecących z nim tamtym lotem, zgineli oni z winy jednego człowieka, który był wiecznie uparty i wiecznie zachowywał się nieodpowiedzialnie i nieadekwatnie...

P
Paweł

Ja wierzę w zamach i wcale się nie dziwię, że ktoś chce prawdy.

Czy zastanawiałeś się przez chwilę, komu może być potrzebny zamach na... polskiego prezydenta? Gdyby spadł amerykański samolot №1, ja bym też uwierzył w zamach, ale tu... To na tyle głupie, że nawet ciężko uwierzyć, iż wykształceni Polacy tak poważnie sądzą... To największa kompletna bzdura (zamach), jaką tylko słyszałem wśród innych polskich bajek, stworzonych w chorych umysłach z "komuchami" i wrodzoną głupotą w roli głównej...

P
Paweł

Latać się nauczcie, wtedy nawet komusze bladzi wam nie zaszkodza. Gdy się nie da gdzieś lądować- tam Polak spróbuje, "wie" przeciez więcej, niż inni... Wiecznie dumny (niewiadomo z czego) były prezydent zabił wszystkich pasażerów tego samolotu. Mniej myślcie o Katyniu i o "komuchach", a więcej o tym, jak się rozwijać (a nie degradować)... Jeśli Rosianie zaczną wspominać, co Polacy robili 400 lat temu, to od polskich samolotów 100% nic nie zostanie... Nic się nie zmienia przez dziesiątki lat - te same kompleksy "małego wzrostu" i ta sama pycha z bufiastymi policzkami ledwie widocznymi we mgle...

G
Gość
Staliniści to, to samo w porównaniu co SS podczas II wojny światowej.Więc nie można obwiniać Niemców za zbrodnie.
Pis stosuje metodę nienawiści, ale to, kiedyś obróci się przeciwko nim

spokojna twoja rozczochrana. Najważniejsze aby komusze bladzi wyzdychały to i prawdy o 10.04.10 się dowiemy!
J
Jezus

Staliniści to, to samo w porównaniu co SS podczas II wojny światowej.Więc nie można obwiniać Niemców za zbrodnie.
Pis stosuje metodę nienawiści, ale to, kiedyś obróci się przeciwko nim

J
Jezus

Staliniści to, to samo w porównaniu co SS podczas II wojny światowej.Więc nie można obwiniać Niemców za zbrodnie.
Pis stosuje metodę nienawiści, ale to, kiedyś obróci się przeciwko nim

n
niki

Bardzo delikatnie odrapano zmitologizowaną wersję zamachową . Brakuje szczegółów nacisków śp. Prezydenta na I pilota w czasie lotu do Tybilisi i póżniej wypowiedzi o "strachliwych wojskowych pilotach " ,a także doniesienia do Prokuratury za niewykonanie rozkazu Zwierzchnika Sił Zbrojnych . To by pokazało tło błędnej decyzji Protasiuka w samym zamiarze próby w tak skrajnych warunkach na nieznanym lotnisku i póżniejszego ignorowania alarmu . Ale " lądowania na automacie " już nie T świadczy tylko o poziomie wyszkolenia i totalnego nie przygotowania do lotu samej załogi ,. Zabrakło informacji dlaczego nie zaokrętowano rosyjskiego nawigatora . Itd. itp. No najważniejsze nie szukano trotylu

G
Gość

National Geographic wyemitowało film "Śmierć Prezydenta" w którym padło stwierdzenie, że oficerów Wojska Polskiego nie zamordowała władza Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich lecz Staliniści. Kim byli Stalińści? Czt to mieszkańcy Stalinogrodu dzisiejsi mieszkańcy Katowic?

R
Robert
gdzie jest III czarna skrzynka ,Polska skrzynka ,o ktorej sprzedajni nie zająknęli sie nawet ?

Jaka czarna skrzynka? Nie znaleziono rejestratora K3-63 (o czym jest mowa w polskim raporcie). To nie był rejestrator katastroficzny, zabezpieczony przed urazami mechanicznymi. Ten miał kruchą obudowę i mógł się rozbić na dziesiątki kawałków. Był to rejestrator eksploatacyjny, rejestrujący parametry związane z bieżącą eksploatacją. Informował czy są potrzebne przeglądy techniczne przed kolejnym rejsem. Odnalezienie tego rejestratora nie wniosłoby żadnej dodatkowej informacji.
T
T45

Nie widze nie laduje.

p
pit
gdzie jest III czarna skrzynka ,Polska skrzynka ,o ktorej sprzedajni nie zająknęli sie nawet ?
obejżyj może film do końca to zobaczysz 3 czarną skrzynkę obejrzyj więcej filmów z tej serii to może zrozumiesz że większość tematów poruszanych na temat katastrof lotniczych jest po prostu magią dla laików a niestety 90% ludzi piszących te posty to eksperci lotnictwa i aż głupio że nie poproszono ich o raport w tej sprawie
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3