Wśród suwalskich "podstawówek" egzamin najlepiej poszedł uczniom ze szkół nr 11, 10 oraz 2. Najgorzej wypadła Szkoła Podstawowa nr 4.
W kwietniu 1868 uczniów z 64 funkcjonujących na terenie Suwalszczyzny szkół pisało sprawdzian. Miał on ocenić, w jakim stopniu szóstoklasiści radzą sobie z czytaniem, pisaniem, rozumowaniem oraz, czy potrafią wykorzystywać posiadane informacje.
- Z zadaniami wymagającymi tej ostatniej umiejętności uczniowie poradzili sobie najgorzej - informuje Jolanta Gołaszewska, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łomży.
Maksymalnie można było zdobyć 40 punktów. Uczniowie szkół z naszego regionu uzyskali średnio 23,65 pkt.
Najlepszymi wynikami może pochwalić się szkoła w podsu-walskim Starym Folwarku, której uczniowie mają średnio 31,5 pkt. Niewiele mniej, bo tylko o jeden punkt otrzymali szóstoklasiści z Karolina (gm. Giby). Średnio 29,7 pkt. uzyskali uczniowie ze szkoły w Rygałówce oraz Becejłach. Dyrektorzy placówek mówią, że to skutek ciężkiej pracy nauczycieli, ale też uczniów i to od pierwszej klasy "podstawówki".
Suwalscy szóstoklasiści uzyskali średnio 24,9 pkt. Najlepsi byli uczniowie z "jedenastki", choć dość daleko im do białostockich "prymusów". Do takich można zaliczyć uczniów SP nr 4 w Zespole Szkół Podlaskiego Towarzystwa Oświatowego w Białymstoku, którzy zdobyli średnio 35,5 pkt.
Dyrektorzy suwalskich placówek zapowiadają, że będą analizować wyniki sprawdzianu i wyciągać wnioski.
- Na pewno zwrócimy większą uwagę na to, z czym uczniowie mieli trudności - zapowiada Marek Zborowski-Weychman, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 6.
Powodów do radości nie mają w tym roku szóstoklasiści ze szkół we Wronowie, którzy średnio uzyskali 16 pkt., Kaletnika (19 pkt.) oraz Nowej Wsi (19,2 pkt.). To najgorsze wyniki w naszym regionie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?