Faktem jest, że zestawienie opłat i kosztów funkcjonowania systemu przez pierwsze trzy miesiące od jego wprowadzenia (od 1 lipca do końca września) wskazuje na niewielką nadwyżkę.
- W wspomnianym okresie właściciele nieruchomości na terenie miasta wnieśli opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w łącznej wysokości 1 mln 118 tys. 741 zł - wylicza rzecznik. - W tym samym czasie koszty funkcjonowania systemu wyniosły 1 mln 113 tys. 28 zł. Różnica jest więc niewielka, wynosi ok. 5 tys. 700 zł. Nie spodziewamy się, że wpływy z opłat za wywóz nieczystości będą tak wysokie w kolejnych miesiącach, ponieważ wielu mieszkańców wpłaciło pieniądze z wyprzedzeniem.
Niektórzy jednorazowo nawet za sześć lub 12 miesięcy. - Po wyjaśnieniu wszystkich wątpliwości i zaksięgowaniu wszystkich wpłat miasto będzie mogło szczegółowo rozliczyć całość kosztów funkcjonowania systemu zagospodarowania odpadów komunalnych - precyzuje rzecznik. - Na podstawie trzymiesięcznego zestawienia kosztów i wysokości wpłat mieszkańców nie można przewidywać, czy ostateczny bilans funkcjonowania systemu w Łomży będzie dodatni czy ujemny.
Ratusz zapewnia, że w przypadku powstania najmniejszych nawet oszczędności, nadpłacone pieniądze nie będą przeznaczone na cele inne, niż przewiduje prawo. Zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, środki te będą mogły zostać wykorzystane albo do obniżenia kosztów ponoszonych przez mieszkańców, albo na cele związane z doskonaleniem funkcjonowania systemu.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?