Trzeba budować Via Baltikę, a nie zmieniać jej trasę

KA
Drogi ekspresowe są nam bardzo potrzebne, bo na obecnie istniejących dusimy sie od tirów
Drogi ekspresowe są nam bardzo potrzebne, bo na obecnie istniejących dusimy sie od tirów
Białystok. Droga ekspresowa Via Baltica musi biec przez Białystok, a obwodnica Augustowa powinna zostać wybudowana jak najszybciej. Nie ma po co rozpoczynać kolejnej dyskusji o przebiegu Via Baltiki, bo to opóźni jej budowę o kolejne 10 lat - mówili w czwartek na konferencji prasowej przedstawiciele podlaskich władz.

Konferencja była odpowiedzią na pomysł, który pojawił się w tym tygodniu w województwie warmiń-sko-mazurskim. Marszałek tego regionu zaproponował, by Via Baltica prowadziła przez Ełk. Razem z parlamentarzystami podpisał się pod listem intencyjnym w tej sprawie.

- To jest zupełnie niepotrzebne rozpoczynanie dyskusji, która może opóźnić budowę całej trasy o dziesięć lat - podkreślał Jarosław Dworzański, marszałek woj. podlaskiego. - Przebieg tej trasy przez Białystok i Augustów jest wpisany w strategię rozwoju województwa, pojawia się w wielu dokumentach. Nie ma potrzeby znowu dyskutować, którędy ma biec Via Baltica.

Marszałka wspierał Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku. Przedstawił kilka dokumentów Unii Europejskiej, z których jednoznacznie wynikało, że Unia już kilka lat temu zaakceptowała przebieg Via Baltiki przez Białystok.

Obaj włodarze apelowali o zjednoczenie się przez podlaskich parlamentarzystów i samorządowców, by jak najszybciej doprowadzić do rozpoczęcia budowy trasy Via Baltica.

- Wojewoda podlaski już wystąpił do ministra infrastruktury z pismem, w którym wnioskuje o niepodejmowanie na nowo dyskusji na temat przebiegu trasy - mówiła także Jolanta Gadek, rzecznik prasowy wojewody.

- Cały pomysł z poprowadzeniem Via Baltiki przez Ełk uważam za jedno wielkie nieporozumienie. Jestem przekonany, że gdyby nie trwająca wciąż dyskusja nad obwodnicą Augustowa, ten pomysł nigdy by się nie pojawił. A tak sprawa jest otwarta, więc każdy próbuje ugrać coś dla siebie - tłumaczył marszałek.

Jednocześnie i marszałek, i prezydent Białegostoku podkreślali, że chociaż droga przez Białystok i Augustów jak najszybciej musi zostać zmodernizowana tak, by osiągnęła parametry drogi ekspresowej, to jednocześnie niezbędna jest przebudowa trasy S-61, przez Łomżę.

- Jedna droga nie udźwignie całego ruchu - mówił prezydent Tadeusz Truskolaski. - W naszym regionie trzy trasy tworzą swoisty szkielet komunikacyjny: S-8, czyli słynna Via Baltica, S-61 przez Łomżę oraz S-19, do Lublina. Bez nich województwo nie da sobie rady. Musimy inwestować we wszystkie trzy.

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc

Za portalem "4lomza.pl" Via Baltica powinna prowadzić z Litwy przez Ełk i Łomżę do Warszawy – przekonywano podczas spotkania samorządowców i parlamentarzystów w Ełku. Kilkadziesiąt osób przede wszystkim samorządowcy okolicznych gmin, ale także m.in. Jacek P r o t a s m a r s z a ł e k w a r m i ń s k o - m a z u r s k i, Krzysztof H o ł o w c z y c europoseł, i kliku krajowych parlamentarzystów z różnych opcji politycznych podpisało się pod listem do premiera odnośnie takiego przebiegu I Europejskiego Korytarza Transportowego./.../Zamieńmy dwukierunkową „drogę śmierci” na ekspresową „drogę życia” - mówiono o drodze nr 61, po której szlaku w znacznej części taka Via Baltica miałaby przebiegać, a która obok kolejowej Rail Baltica w zgodnej opinii samorządowców ze wschodnich terenów województwa warmińsko-mazurskiego będzie gwarantem rozwoju gospodarczego, ale także turystycznego tego regionu.Do lobbowania za takim przebiegiem Via Baltica, na wszystkich możliwych szczeblach administracji w kraju i Europie zachęcał też europoseł Krzysztof H o ł ow c z y c . Obecny na spotkaniu poseł Lech Antoni K o ł a k o ws k i z Łomży zachęcał do większej współpracy pomiędzy samorządami z Warmi i Mazur, a samorządami z zachodniej części województwa podlaskiego." Politycy regionu powinni brac przyklad z samorzadwoców warminsko -mazurskiego oraz z dzialań ełckiego i łomżynskiego lobby.

Czy urząd miejski i u r z ą d m a r s za l k o w s k i w y s ł a ły p i s m a do prezydenta, premiera, marszałków sejmu , senatu i wsyztskich posłów, broniąc niezbywalnych praw Bialegosotku do TEN nr 1 (Via Baltica).Wladze regionu, miasta i poslowie na sejm musząz aczac wspólnie działąć w obronie interesów miasta wojewódzkiegoc....inaczej Bialystok upadnie ekonomicznie i spolecznie, pozbawiomny doistępu do europejskiej sieci transportowej.

g
gosc

Nie pozwolmy odebrac nam bezprawnie Via Baltica. te dzialnia ktore zmierzaja do zniszcznia Bialegostoku sa jawnie wbrew ustaleniom unijnym na Krecie w roku 2002

z
z lotu ptaka
Dostaję wyprysków jak czytam takie teksty.
Jeżeli cała Europa broni zaciekle Rospudy, to musi być coś warta. Nie kłóciłbym się o przebieg Via Baltici gdyby nie było innej możliwości wytyczenia trasy lepszej i tańszej. W normalnym kraju takie argumenty zamknęłyby dyskusję. Białostaczanie (niektórzy) prezentują mentalność d-ców Armii Czerwonej tzn. zróbmy co musimy ale najpierw zniszczmy to co już jest , Wyrównajmy do fundamentów. Aż się chce dopisać. Tak budujcie swoją trasę przez samo centrum. Przeprowadźcie ją przez trawniki przy Urzędzie Wojewódzkim, jak najbliżej okien, a potem niech zakręci i biegnie przy siedzibie X. Biskupa też tuż przy ścianie. Zacznijcie myśleć drodzy Białostoczanie i zamiast kłócić się o nic nie mając argumentów postarajcie się "podpiąć" pod nowy projekt. Może część projektu Via Baltici mającej przebiegać nie przez ale obok Waszego miasta da się przerobić na drogę do Grodna. Przecież Łukaszenka kiedyś się skończy. Przygotujcie dokumentację i tereny tak żeby za kilka lat, za unijne pieniądze można było przerobić tę drogę na autostradę. A droga do Augustowa? Wyremontujcie ją do najlepszego możliwego stanu i przed Augustowem postawcie zakaz ruchu samochodów ciężarowych z zastrzerzeniem nie dotyczy ruchu lokalnego. Niech jadą Via ... przez Łomżę. Augustów powinien pozostać miastem z klimatem uzdrowiskowym bo taki ma. I pomóżcie dwładzom Augustowa zdobyć środki (to lelaki i sami nie dadzą rady) na doprowadzenie miasta do takiego statusu. Wracając do Via... . Jeśli jadąc do B-stoku ostatnie 50km przejedziecie drogą niższej kategorii ale w bardzo dobrym stanie, to nie będziecie sobie odbierać życia z rozpaczy. Prawda. Pozdrawiam. Przestańcie walczyć z resztą świata tylko przyjrzyjcie się co świat robi i "podpinajcie" się pod tę robotę.

I słusznie, panie Łozny! Renomy miasta i regionu nie buduje się, forsując wbrew zdrowemu rozsądkowi, opiniom ekspertów, protestom i przestrogom UE oraz dziesiatek tysięcy zwykłych ludzi nie tylko z kraju, ale też Europy i świata /patrz protest na stronie "viabaltica darz bór"/, niewydarzony projekt niszczącej środowisko i niezgodnej z prawem UE inwestycji akurat przez unikalny przyrodniczo teren. Niezrozumiały upór i trwanie przy ryzykownych technologicznie, ekonomicznie, środowiskowo i łamiących prawo eueopejskie rozwiązaniach nikomu nie buduje autorytetu. A raczej wprost przeciwnie ...
W
Wojciech R. Łoźny
W dniu 15.02.2008 o 21:31, gość napisał:

Za portalem "4lomza.pl" Via Baltica powinna prowadzić z Litwy przez Ełk i Łomżę do Warszawy – przekonywano podczas spotkania samorządowców i parlamentarzystów w Ełku. Kilkadziesiąt osób przede wszystkim samorządowcy okolicznych gmin, ale także m.in. Jacek P r o t a s m a r s z a ł e k w a r m i ń s k o - m a z u r s k i, Krzysztof H o ł o w c z y c europoseł, i kliku krajowych parlamentarzystów z różnych opcji politycznych podpisało się pod listem do premiera odnośnie takiego przebiegu I Europejskiego Korytarza Transportowego./.../Zamieńmy dwukierunkową „drogę śmierci” na ekspresową „drogę życia” - mówiono o drodze nr 61, po której szlaku w znacznej części taka Via Baltica miałaby przebiegać, a która obok kolejowej Rail Baltica w zgodnej opinii samorządowców ze wschodnich terenów województwa warmińsko-mazurskiego będzie gwarantem rozwoju gospodarczego, ale także turystycznego tego regionu.Do lobbowania za takim przebiegiem Via Baltica, na wszystkich możliwych szczeblach administracji w kraju i Europie zachęcał też europoseł Krzysztof H o ł ow c z y c . Obecny na spotkaniu poseł Lech Antoni K o ł a k o ws k i z Łomży zachęcał do większej współpracy pomiędzy samorządami z Warmi i Mazur, a samorządami z zachodniej części województwa podlaskiego." Politycy regionu powinni brac przyklad z samorzadwoców warminsko -mazurskiego oraz z dzialań ełckiego i łomżynskiego lobby.Czy urząd miejski i u r z ą d m a r s za l k o w s k i w y s ł a ły p i s m a do prezydenta, premiera, marszałków sejmu , senatu i wsyztskich posłów, broniąc niezbywalnych praw Bialegosotku do TEN nr 1 (Via Baltica).Wladze regionu, miasta i poslowie na sejm musząz aczac wspólnie działąć w obronie interesów miasta wojewódzkiegoc....inaczej Bialystok upadnie ekonomicznie i spolecznie, pozbawiomny doistępu do europejskiej sieci transportowej.



Dostaję wyprysków jak czytam takie teksty.
Jeżeli cała Europa broni zaciekle Rospudy, to musi być coś warta. Nie kłóciłbym się o przebieg Via Baltici gdyby nie było innej możliwości wytyczenia trasy lepszej i tańszej. W normalnym kraju takie argumenty zamknęłyby dyskusję. Białostaczanie (niektórzy) prezentują mentalność d-ców Armii Czerwonej tzn. zróbmy co musimy ale najpierw zniszczmy to co już jest , Wyrównajmy do fundamentów. Aż się chce dopisać. Tak budujcie swoją trasę przez samo centrum. Przeprowadźcie ją przez trawniki przy Urzędzie Wojewódzkim, jak najbliżej okien, a potem niech zakręci i biegnie przy siedzibie X. Biskupa też tuż przy ścianie. Zacznijcie myśleć drodzy Białostoczanie i zamiast kłócić się o nic nie mając argumentów postarajcie się "podpiąć" pod nowy projekt. Może część projektu Via Baltici mającej przebiegać nie przez ale obok Waszego miasta da się przerobić na drogę do Grodna. Przecież Łukaszenka kiedyś się skończy. Przygotujcie dokumentację i tereny tak żeby za kilka lat, za unijne pieniądze można było przerobić tę drogę na autostradę. A droga do Augustowa? Wyremontujcie ją do najlepszego możliwego stanu i przed Augustowem postawcie zakaz ruchu samochodów ciężarowych z zastrzerzeniem nie dotyczy ruchu lokalnego. Niech jadą Via ... przez Łomżę. Augustów powinien pozostać miastem z klimatem uzdrowiskowym bo taki ma. I pomóżcie dwładzom Augustowa zdobyć środki (to lelaki i sami nie dadzą rady) na doprowadzenie miasta do takiego statusu. Wracając do Via... . Jeśli jadąc do B-stoku ostatnie 50km przejedziecie drogą niższej kategorii ale w bardzo dobrym stanie, to nie będziecie sobie odbierać życia z rozpaczy. Prawda. Pozdrawiam. Przestańcie walczyć z resztą świata tylko przyjrzyjcie się co świat robi i "podpinajcie" się pod tę robotę.
W
Wjciech R. Łoźny
W dniu 15.02.2008 o 21:31, gość napisał:

Za portalem "4lomza.pl" Via Baltica powinna prowadzić z Litwy przez Ełk i Łomżę do Warszawy – przekonywano podczas spotkania samorządowców i parlamentarzystów w Ełku. Kilkadziesiąt osób przede wszystkim samorządowcy okolicznych gmin, ale także m.in. Jacek P r o t a s m a r s z a ł e k w a r m i ń s k o - m a z u r s k i, Krzysztof H o ł o w c z y c europoseł, i kliku krajowych parlamentarzystów z różnych opcji politycznych podpisało się pod listem do premiera odnośnie takiego przebiegu I Europejskiego Korytarza Transportowego./.../Zamieńmy dwukierunkową „drogę śmierci” na ekspresową „drogę życia” - mówiono o drodze nr 61, po której szlaku w znacznej części taka Via Baltica miałaby przebiegać, a która obok kolejowej Rail Baltica w zgodnej opinii samorządowców ze wschodnich terenów województwa warmińsko-mazurskiego będzie gwarantem rozwoju gospodarczego, ale także turystycznego tego regionu.Do lobbowania za takim przebiegiem Via Baltica, na wszystkich możliwych szczeblach administracji w kraju i Europie zachęcał też europoseł Krzysztof H o ł ow c z y c . Obecny na spotkaniu poseł Lech Antoni K o ł a k o ws k i z Łomży zachęcał do większej współpracy pomiędzy samorządami z Warmi i Mazur, a samorządami z zachodniej części województwa podlaskiego." Politycy regionu powinni brac przyklad z samorzadwoców warminsko -mazurskiego oraz z dzialań ełckiego i łomżynskiego lobby.Czy urząd miejski i u r z ą d m a r s za l k o w s k i w y s ł a ły p i s m a do prezydenta, premiera, marszałków sejmu , senatu i wsyztskich posłów, broniąc niezbywalnych praw Bialegosotku do TEN nr 1 (Via Baltica).Wladze regionu, miasta i poslowie na sejm musząz aczac wspólnie działąć w obronie interesów miasta wojewódzkiegoc....inaczej Bialystok upadnie ekonomicznie i spolecznie, pozbawiomny doistępu do europejskiej sieci transportowej.

b
białostocznin

nic nowego nie będzie. A droga przez Białystok to jest najbardziej poraniony pomysł i korupcja na masową skalę! Truć powietrze w Zielonych Płucach Polski - głupota do entej potęgi. O rozwój regionu można zdbac inaczej!

g
gość

Próbuja zabrac Biełemustokowi (kotrego przez ostatnie miesiace nikt nie bronił?) Via Baltica. Proba wprowadzneia Rali Baltcia przez Elk doprowadzi w przszlosci do budowy nowej drogi kolejowej , w całości omijającej Bialystok, teraz spierją się niekotrzy o lotnisko, gdy zamyjaką cukrownie w Łapach.

OTWORZCIE OCZY - GROZI NAM SKANSEN FULL WYPAS.

Politycy regionu - to ostatni moment zeby zapobiec klesce cywilizacyjnej regionu i miasta. Bez Via baltica miasto upadnie ekonomicznie sipolecznie w ciagu kilku lat.

g
gość

Za portalem "4lomza.pl" Via Baltica powinna prowadzić z Litwy przez Ełk i Łomżę do Warszawy – przekonywano podczas spotkania samorządowców i parlamentarzystów w Ełku. Kilkadziesiąt osób przede wszystkim samorządowcy okolicznych gmin, ale także m.in. Jacek P r o t a s m a r s z a ł e k w a r m i ń s k o - m a z u r s k i, Krzysztof H o ł o w c z y c europoseł, i kliku krajowych parlamentarzystów z różnych opcji politycznych podpisało się pod listem do premiera odnośnie takiego przebiegu I Europejskiego Korytarza Transportowego./.../Zamieńmy dwukierunkową „drogę śmierci” na ekspresową „drogę życia” - mówiono o drodze nr 61, po której szlaku w znacznej części taka Via Baltica miałaby przebiegać, a która obok kolejowej Rail Baltica w zgodnej opinii samorządowców ze wschodnich terenów województwa warmińsko-mazurskiego będzie gwarantem rozwoju gospodarczego, ale także turystycznego tego regionu.Do lobbowania za takim przebiegiem Via Baltica, na wszystkich możliwych szczeblach administracji w kraju i Europie zachęcał też europoseł Krzysztof H o ł ow c z y c . Obecny na spotkaniu poseł Lech Antoni K o ł a k o ws k i z Łomży zachęcał do większej współpracy pomiędzy samorządami z Warmi i Mazur, a samorządami z zachodniej części województwa podlaskiego." Politycy regionu powinni brac przyklad z samorzadwoców warminsko -mazurskiego oraz z dzialań ełckiego i łomżynskiego lobby.

Czy urząd miejski i u r z ą d m a r s za l k o w s k i w y s ł a ły p i s m a do prezydenta, premiera, marszałków sejmu , senatu i wsyztskich posłów, broniąc niezbywalnych praw Bialegosotku do TEN nr 1 (Via Baltica).Wladze regionu, miasta i poslowie na sejm musząz aczac wspólnie działąć w obronie interesów miasta wojewódzkiegoc....inaczej Bialystok upadnie ekonomicznie i spolecznie, pozbawiomny doistępu do europejskiej sieci transportowej.

g
gość

Za portalem "4lomza.pl" Via Baltica powinna prowadzić z Litwy przez Ełk i Łomżę do Warszawy – przekonywano podczas spotkania samorządowców i parlamentarzystów w Ełku. Kilkadziesiąt osób przede wszystkim samorządowcy okolicznych gmin, ale także m.in. Jacek P r o t a s m a r s z a ł e k w a r m i ń s k o - m a z u r s k i, Krzysztof H o ł o w c z y c europoseł, i kliku krajowych parlamentarzystów z różnych opcji politycznych podpisało się pod listem do premiera odnośnie takiego przebiegu I Europejskiego Korytarza Transportowego./.../Zamieńmy dwukierunkową „drogę śmierci” na ekspresową „drogę życia” - mówiono o drodze nr 61, po której szlaku w znacznej części taka Via Baltica miałaby przebiegać, a która obok kolejowej Rail Baltica w zgodnej opinii samorządowców ze wschodnich terenów województwa warmińsko-mazurskiego będzie gwarantem rozwoju gospodarczego, ale także turystycznego tego regionu.Do lobbowania za takim przebiegiem Via Baltica, na wszystkich możliwych szczeblach administracji w kraju i Europie zachęcał też europoseł Krzysztof H o ł ow c z y c . Obecny na spotkaniu poseł Lech Antoni K o ł a k o ws k i z Łomży zachęcał do większej współpracy pomiędzy samorządami z Warmi i Mazur, a samorządami z zachodniej części województwa podlaskiego." Politycy regionu powinni brac przyklad z samorzadwoców warminsko -mazurskiego oraz z dzialań ełckiego i łomżynskiego lobby.

Czy urząd miejski i u r z ą d m a r s za l k o w s k i w y s ł a ły p i s m a do prezydenta, premiera, marszałków sejmu , senatu i wsyztskich posłów, broniąc niezbywalnych praw Bialegosotku do TEN nr 1 (Via Baltica).Wladze regionu, miasta i poslowie na sejm musząz aczac wspólnie działąć w obronie interesów miasta wojewódzkiegoc....inaczej Bialystok upadnie ekonomicznie i spolecznie, pozbawiomny doistępu do europejskiej sieci transportowej.

t
twuj nick

nic nie bedzie..niczego nie bedzie ....zamykaja cukrownie i wszystko co zarabia i przynosi zysk to po co szosy?????????????

w
wib

Wybory za nami, pora przestać gadać populistyczne slogany, wiec do rzeczy. Panie Wojewodo, Marszałku, Prezydencie: proste pytanie, acz konkretne - jakie korzyści gospodarcze i społeczne ma przynieść Via Baltica przez Białystok? Ale tak konkretnie: ile miejsc pracy i w jakich branżach, wzrost dochodów czyich i jaki, wyrównanie szans czyich i na co? Zapewne były robione analizy dlaczego lepiej przez Białystok - jakie to analizy i przez kogo robione? To podstawowe pytania. Nie chodzi mi o slogany typu "przebieg Via B przez Białystok zapewni rozwój regionu i miasta a mieszkańcom przyniesie dobrobyt" - to było dobre na czas wyborów dla 80 % wyborców z wykształceniem podstawowym, ale ja teraz pytam o konkrety.

z
zieloneprzyglupy.pl

Towarzyszu Kosno!
Najlepiej te TIRY katapultować, na granicach ustawić katapultę i strzelać od razu na Litwe.
A jak wyjeżdża TIR z towarem np. z Biazetu albo wiezie coś do hurtowni to też można katapultę ustawić i niech latają.

w
www.zieloni-bialystok.w.pl

VIA BALTICA ? A PO CO KOMU KAWALKADA TIRÓW ? WYPADKI, HAŁAS, ZANIECZYSZCZENIE ŚRODOWISKA, ZNISZCZONE DROGI I KORKI ? POTRZEBUJEMY DOBRYCH BEZPIECZNYCH DRÓG ALE BEZ TIRÓW !!! OSZUSTWEM JEST TWIERDZENIE ZE WPROWADZENIE NP. TIRÓW DO BIAŁEGOSTOKU PRZY NP. DAWNEJ OBWODNICY OSIEDLACH MIESZKANIOWYCH TBS ITP. JEST NAM POTRZEBNE, TO TYLKO WYPADKI I HAŁAS, A NIE ZYSKI CZY ROZWÓJ REGIONU. TIROWCY WOLĄ KRÓTSZĄ TRASĘ PRZEZ ŁOMŻĘ, I TRZEBA WYBRAĆ TEN NAJMNIEJ SZKODLIWY PRZEBIEG DLA LUDZI, I ŚRODOWISKA. Jak ktos chce takiej drogi niech przy niej zamieszka albo puścmy mu ją przez dom podwórko - środek redakcji 

p
prof.Bełkot

Politycy to tumany,a w szczególności ostatni POlitycy.Tylko coś ukraść,ukręcić,ugrać.A społeczeństwu zamydli się oczy,kłamie na potęgę.Pranie mózgów zaczyna się od przedszkola a kończy na TVN 24.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3