Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ul. Sienkiewicza. To będzie rewolucja! Drogowcy już malują buspasy

mg
Buspasy będą obowiązywać po obu stronach ul. Sienkiewicza.
Buspasy będą obowiązywać po obu stronach ul. Sienkiewicza. W. Wojtkielewicz
Przed nami drogowa rewolucja na ul. Sienkiewicza. Już malowane są buspasy od ul. Wasilkow-skiej. Będzie też zakaz skrętu w ul. Złotą.

Oficjalnie zmiany na ul. Sienkiewicza zaczną obowiązywać od 1 listopada. Chodzi na razie o odcinek od ul. Wasilkowskiej do Warszawskiej.

- Buspasy malowane są również na części ul. Wasilkowskiej, zaczynając od ul. Traugutta - przypomina Janusz Ostrowski, dyrektor Zarządu Dróg i Inwestycji Miejskich.

Konkretne prace rozpoczęły się wczoraj. Drogowcy malują już znaki poziome, ustawiane jest też oznakowania pionowe informujące o pasach tylko dla autobusów. Te pojawią się z obu stron ul. Sienkiewicza.

Będą mogły po nich jeździć także autobusy PKS czy prywatni przewoźnicy.

- Oczywiście przy skrzyżowaniach, tam gdzie można skręcać, buspas będzie zawieszony. Takie rozwiązania są między innymi na ul. Wiejskiej - przypomina dyrektor Janusz Ostrowski.

Zlikwidowany natomiast zostanie lewoskręt z ul. Sienkiewicza w ul. Złotą. Jadąc od ul. Andersa, kierowcy będą musieli wjechać na ślimak i zjechać w ul. Łąkową. Pas tylko dla autobusów będzie też na całej długości ul. Branickiego w stronę centrum.

- Jeżeli pogoda pozwoli, tu prace rozpoczniemy na początku listopada - informuje dyrektor zarządzający miejskimi drogami.

To nie koniec buspasów. Po zakończeniu inwestycji drogowych na al. Piłsudkiego powstaną pasy dla autobusów na odcinku od Ronda im. Andrzeja Lussy do kościoła św. Rocha oraz na ul. H. Sienkiewicza od ul. Legionowej.

Drogowa rewolucja ma zachęcić białostoczan do jeżdżenia w stronę centrum autobusami komunikacji miejskiej. Nie da się jednak ukryć, że zmiany budzą wielkie emocje.
- Korki będą jak się patrzy bo jakim cudem jeden pas ma przejąć cały ruch do centrum - pyta jeden z kierowców.

- Podobno w innych miastach też były podobne narzekania, ale okazało się, że wcale nie jest tak źle - dodaje Grzegorz, nasz Czytelnik.

- Gdybyśmy to rozwiązanie wprowadzali 12 lat temu, byłbym zdecydowanie przeciwny buspasom. Ale od tego czasu bardzo wiele zmieniło się w naszym mieście pod względem rozwiązań drogowych - przypomina Janusz Ostrowski.
Według magistratu, dla aut osobowych przeznaczone są bowiem obwodnice.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna