Tak wynika z odpowiedzi wiceminister infrastruktury i rozwoju Doroty Pyć na list otwarty prezydenta Łomży w sprawie finansowania budowy tego odcinka drogi. Resort zapewnia, że "zdaje sobie sprawę z wagi budowy obwodnicy Łomży jako odcinka trasy S61 Via Baltica", ale żadne daty czy kwoty nie padają.
Jak pisaliśmy, odcinek tej trasy od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna nie znalazł się ani na listach planowanych inwestycji w unijnym programie "Łącząc Europę", ani rządowym "Infrastruktura i Środowisko". Stąd zaniepokojenie prezydenta Mariusza Chrzanowskiego, czy szacowana na 3,3 mld zł inwestycja będzie w ogóle realizowana.
Przetarg na projekt i budowę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chciała ogłosić już w przyszłym roku, a budowa odcinka S61 i wyczekiwanej przez mieszkańców obwodnicy miała zakończyć się w 2020 r. Jednak bez zapisanych na ten cel środków nie ma na to szans.
Ministerstwo informuje, że przygotowywany Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 uwzględnia tę inwestycję na swojej liście. Sprawdziliśmy, jest. Tyle, że dopiero na 25. miejscu i z datą realizacji 2017-2021, a więc opóźni się co najmniej o rok.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?