W ramach pilotażu infolinii, klienci KAS będą mogli skorzystać z nowego modelu obsługi klienta telefonicznego. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią.
Spis treści
Spersonalizowane informacje
- KAS przetestuje dwa typu połączeń, standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji – mówi rzecznik prasowy podlaskiej KAS Radosław Hancewicz.
Jak dodaje, numer telefonu do infolinii to: 22 460 59 90, a za połączenie z nim płaci się jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
Czytaj również:
- Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług. Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w obsłudze telefonicznej - tłumaczy rzecznik.
Są dwa typy połączeń
W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:
- Bez potwierdzenia tożsamości można: otrzymać ogólną informację podatkowo-celną, arezerwować termin wizyty w urzędzie skarbowym, co skróci czas oczekiwania na obsługę przy okienku.
- Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego petent otrzyma: indywidualną informację podatkowo-celną, informację o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.
Czytaj również:
Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stroniewww.podatki.gov.pl
Nie tylko Podlaskie testuje
Wraz z urzędami z województwa podlaskiego, infolinię przetestują jednostki KAS z województwa małopolskiego i wielkopolskiego.
Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowymoraz na stronie www.podatki.gov.p
Czytaj również:
* * *
Informacji podatkowych i celnych nadal i niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:
- tel. stacjonarny 22 330 03 30 (z tel. komórkowych),
- tel. stacjonarny 801 055 055 (z tel. stacjonarnych),
- tel. stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?