Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zespół łomżyńskich radnych skontroluje wydatki MPEC-u. Zbadają zasadność, prawidłowość oraz celowość wydatków

Jakub Wróblewski
Jakub Wróblewski
Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Łomży
Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Łomży MPEC Łomza
Na wniosek radnych Obywatelskiego Klubu Samorządowego oraz Klubu Radnych Przyjazna Łomża komisja rewizyjna zgodziła się na przeprowadzenie kontroli w Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej w Łomży. Wnioskodawcy zamierzają zbadać celowość, prawidłowość oraz zasadność wydatków.

Kontrolować spółkę będą Piotr Serdyński z Obywatelskiego Klubu Samorządowego, Zbigniew Prosiński z Klubu Radnych Przyjazna Łomża oraz Marek Dworakowski z klubu radnych PiS.

W ostatnim czasie w przestrzeni publicznej pojawiły się informacje na temat ogromnych kwot wydatkowanych na promocję przez miejską spółkę. Budzą one wiele kontrowersji. Mamy wątpliwości co do zasadności i celowości ponoszenia takich kosztów. Po co reklamować monopolistę? - pyta się radny wchodzący w skład zespołu Piotr Serdyński z Obywatelskiego Klubu Samorządowego.

Radny wskazuje, że jedynym wydatkiem takiej spółki powinna być kampania informacyjna dla odbiorców.

Mieszkańcy płacą coraz większe rachunki za ogrzewanie. W ostatnim czasie radykalnie wzrosły stawki opłat za ciepło, a jednocześnie lekką ręką spółka wydaje pieniądze na tandetne i zbędne rzeczy. Miejska spółka pozyskała od białostockiej parafii prawosławnej m.in. jajka oraz filiżanki - mówi radny Obywatelskiego Klubu Samorządowego.

W przyszłym tygodniu radni przygotują pismo, w którym zwrócą się do prezesa spółki o przygotowanie umów oraz faktur.

Dokumenty związane będą m.in. z wydatkowaniem miejskich środków na promocję spółki. Następnie wszystkie dokumenty, które otrzymamy do wglądu będziemy kontrolować - informuje Piotr Serdyński.

Prezes MPEC-u wskazuje, że promocja jest potrzebna

Na specjalnie zwołanej konferencji prasowej 28 marca prezes łomżyńskiego MPEC-u Radosław Żegalski mówił, że promocja spółki jest potrzebna.

Mamy reklamy między innymi na imprezach sportowych i nadal będziemy to robić, bo to przynosi efekty. W ciągu czterech lat nasza moc zamówiona, czyli tak naprawdę realnie sprzedaż, wzrosła o 12 procent. Konkurujemy z gazem ziemnym, gazem LPG, gazem LNG, pompami ciepła, z pelletem, ogrzewaniem elektrycznym. Jest to po prostu nasza konkurencja, która jest rozpowszechniona w naszym mieście i każdy może korzystać z dowolnego źródła ciepła – mówił prezes MPEC-u na konferencji 28 marca.

Zobacz też:Różane kapelusze ozdobiły Galerię pod Arkadami. Mural został zrealizowany w stylu Banksy’ego

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna