Zespół łomżyńskich radnych skontroluje wydatki MPEC-u. Zbadają zasadność, prawidłowość oraz celowość wydatków

Jakub Wróblewski
Jakub Wróblewski
Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Łomży
Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Łomży MPEC Łomza
Na wniosek radnych Obywatelskiego Klubu Samorządowego oraz Klubu Radnych Przyjazna Łomża komisja rewizyjna zgodziła się na przeprowadzenie kontroli w Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej w Łomży. Wnioskodawcy zamierzają zbadać celowość, prawidłowość oraz zasadność wydatków.

Kontrolować spółkę będą Piotr Serdyński z Obywatelskiego Klubu Samorządowego, Zbigniew Prosiński z Klubu Radnych Przyjazna Łomża oraz Marek Dworakowski z klubu radnych PiS.

W ostatnim czasie w przestrzeni publicznej pojawiły się informacje na temat ogromnych kwot wydatkowanych na promocję przez miejską spółkę. Budzą one wiele kontrowersji. Mamy wątpliwości co do zasadności i celowości ponoszenia takich kosztów. Po co reklamować monopolistę? - pyta się radny wchodzący w skład zespołu Piotr Serdyński z Obywatelskiego Klubu Samorządowego.

Radny wskazuje, że jedynym wydatkiem takiej spółki powinna być kampania informacyjna dla odbiorców.

Mieszkańcy płacą coraz większe rachunki za ogrzewanie. W ostatnim czasie radykalnie wzrosły stawki opłat za ciepło, a jednocześnie lekką ręką spółka wydaje pieniądze na tandetne i zbędne rzeczy. Miejska spółka pozyskała od białostockiej parafii prawosławnej m.in. jajka oraz filiżanki - mówi radny Obywatelskiego Klubu Samorządowego.

W przyszłym tygodniu radni przygotują pismo, w którym zwrócą się do prezesa spółki o przygotowanie umów oraz faktur.

Dokumenty związane będą m.in. z wydatkowaniem miejskich środków na promocję spółki. Następnie wszystkie dokumenty, które otrzymamy do wglądu będziemy kontrolować - informuje Piotr Serdyński.

Prezes MPEC-u wskazuje, że promocja jest potrzebna

Na specjalnie zwołanej konferencji prasowej 28 marca prezes łomżyńskiego MPEC-u Radosław Żegalski mówił, że promocja spółki jest potrzebna.

Mamy reklamy między innymi na imprezach sportowych i nadal będziemy to robić, bo to przynosi efekty. W ciągu czterech lat nasza moc zamówiona, czyli tak naprawdę realnie sprzedaż, wzrosła o 12 procent. Konkurujemy z gazem ziemnym, gazem LPG, gazem LNG, pompami ciepła, z pelletem, ogrzewaniem elektrycznym. Jest to po prostu nasza konkurencja, która jest rozpowszechniona w naszym mieście i każdy może korzystać z dowolnego źródła ciepła – mówił prezes MPEC-u na konferencji 28 marca.

Zobacz też:Różane kapelusze ozdobiły Galerię pod Arkadami. Mural został zrealizowany w stylu Banksy’ego

Gazeta Lubuska. Ewakuacja w Zielonej Górze. W garażu były bomby

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie