Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, mając świadomość, że wszędzie tras ekspresowych zbudować się nie da, chce, aby w niektórych częściach Polski zastosować system 2+1, czyli pojawiający się od czasu do czasu dodatkowy pas do wyprzedzania. W naszym regionie miałoby to dotyczyć kilkudziesięciokilometrowego odcinka trasy z Suwałk do Białegostoku: Korycin - Suchowola - Sztabin - Augustów. Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA, informuje, że trwa poszukiwanie środków na tę inwestycję. Na razie bezskutecznie.
Kilka miesięcy temu Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk, proponował, by remont tak ważnej dla regionu drogi wpisać do kontraktu wojewódzkiego. Ale wniosek został odrzucony. Przypuszcza się bowiem, że po wybudowaniu trasy Via Baltica, na nią właśnie przeniesie się cały ruch tirów. Obecna droga Suwałki - Białystok nie będzie już tak obciążona.
Ale tę opinię nie wszyscy podzielają. Bogdan Dyjuk, członek Zarządu Woj. Podlaskiego, przypomina, że np. z Augustowa Via Baltiką nikt do stolicy regionu nie pojedzie, bo ta trasa miasto ominie. Obecna droga do Białegostoku pozostanie najkrótsza. Kierowcy chętnie będą więc z niej korzystali.
Dzisiaj w urzędzie marszałkowskim odbędzie się narada na temat tego, jakie inwestycje komunikacyjne należałoby wesprzeć. - Myślę, że remont drogi Suwałki - Białystok należy do najważniejszych - dodaje Dyjuk.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?