Zarząd Grajewa zaakceptował propozycję utworzenia klasy integracyjnej, w której będą się uczyć dzieci niepełnosprawne intelektualnie. Już zapisanych jest czworo takich uczniów, maksymalnie zaś może być pięciu. Klasa będzie liczyć ok. 15 osób.
- Jest to szansa nie tylko dla dzieci upośledzonych, ale także dla zdrowych - mówi Halina Wałęga, zastępca dyrektora SP nr 1 w Grajewie. - Nauczyciel wspierający dla każdego chorego dziecka ułoży indywidualny program w oparciu o program szkoły masowej. Większą szansę będą też mieli uczniowie zdrowi, ponieważ będzie ich po prostu mniej i nauczyciel poświęci im więcej czasu. Praca wychowawcza będzie polegała głównie na scaleniu grupy - dodaje.
Nauczyciele SP nr 1 skończyli pedagogikę dla dzieci z upośledzeniem, kolejni są chętni zrobić taką specjalizację. Są bowiem szanse, że w przyszłym roku też będą tworzone klasy integracyjne. Na razie do "jedynki" będą uczęszczały dzieci mogące się poruszać samodzielnie, szkoła nie jest bowiem przystosowana do wózków.
Taką klasę dla niepełnosprawnych fizycznie (bez barier architektonicznych) chciała utworzyć SP nr 2. Nie było jednak odpowiedniej liczby chętnych. Utrzymanie klasy integracyjnej kosztuje dwukrotnie drożej, niż masowej.
- Jednak korzyści płynące z takiej nauki dla dzieci są nie przeliczalne - stwierdza Halina Wałęga.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?