Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Można przenieść numer i zareklamować rachunek

Donata Żmiejko
Jarosław Brzozowski
Jarosław Brzozowski Archiwum prywatne
Podczas środowego dyżuru gościliśmy Jarosława Brzozowskiego, Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Białymstoku, który odpowiadał na pytania Czytelników.

Pani Jadwiga: Od wielu już lat jestem związana umową o świadczenie usług telekomunikacyjnych z jednym operatorem. Ostatnio znalazłam jednak korzystniejszą cenowo ofertę u innego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego. Czy mogę przenieść dotychczasowy numer telefonu stacjonarnego do nowego operatora?

- Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym abonent przyzmianie dostawcy usług telekomunikacyjnych może żądać przeniesienia numeru telefonu stacjonarnego do sieci nowego operatora na danym obszarze geograficznym (w tej samej strefie numeracyjnej). Aby to zrobić, należy złożyć wniosek do nowego dostawcy usług o przeniesienie przydzielonego numeru do tego dostawcy.

Na rozpatrzenie wniosku nowy dostawca ma 1 dzień roboczy (w przypadku wniosku składanego osobiście na piśmie) lub 14 dni roboczych (gdy wniosek składany w inny sposób np. na stronie internetowej operatora czy listownie).

Do wniosku abonent musi złożyć oświadczenie, w którym m.in. określa tryb przeniesienia numeru: z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową z dotychczasowym dostawcą lub bez zachowania terminu wypowiedzenia.

Abonent może także udzielić nowemu dostawcy usług pełnomocnictwa do przeprowadzenia wszelkich czynności związanych z przeniesieniem numeru.

Z chwilą potwierdzenia możliwości przeniesienia przydzielonego numeru do sieci nowego dostawcy usług, nowy operator zawiera z abonentem umowę o świadczenie usług telekomunikacyjny z przeniesieniem przydzielonego numeru, która powinna określać termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę, zgodny z terminem rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą usług.

Za przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora nie pobiera się żadnej opłaty.

Pan Karol: Ostatnio otrzymałem dosyć poważnie zawyżony rachunek telefoniczny. Co w takiej sytuacji można zrobić?

- Powinien Pan tę sytuację wyjaśnić. W pierwszej kolejności konsument może zażądać od operatora telekomunikacyjnego szczegółowego wykazu połączeń telefonicznych (billingu). Taki wykaz powinien otrzymać w ciągu 14 dni. Przedsiębiorca telekomunikacyjny ma prawo zażądać za jego wydanie opłaty określonej w cenniku. Zostanie ona jednak abonentowi zwrócona w razie uznania złożonej reklamacji za zasadną.

Jeśli po weryfikacji wykazu połączeń nadal istnieją wątpliwości, należy złożyć do operatora reklamację. Na udzielenie odpowiedzi na nią przedsiębiorca telekomunikacyjny ma 30 dni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna