MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ogród: i praca, i satysfakcja

Agata Sawczenko
Zawsze chciałam pracować na własny rachunek – mówi Agnieszka Tkaczyk-Dmitruk. Dlatego skończyła architekturę krajobrazu i zajęła się projektowaniem terenów zielonych
Zawsze chciałam pracować na własny rachunek – mówi Agnieszka Tkaczyk-Dmitruk. Dlatego skończyła architekturę krajobrazu i zajęła się projektowaniem terenów zielonych B. Maleszewska
Z jednej strony wielka odpowiedzialność za to, co się robi. Z drugiej - wpływ na wszystko, co dzieje się w firmie. Agnieszka Tkaczyk-Dmitruk od trzech lat jest szefową firmy Ever Green. Projektuje ludziom ogrody.

Agnieszka Tkaczyk-Dmitruk skończyła wydział architektury krajobrazu w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Projektować ogrody i inne tereny zielone zaczęła jeszcze na studiach.
- Nawiązałam współpracę z firmami budowlanymi. Rozplanowywałam tereny przed ich budynkami - mówi.

Na własny rachunek

Trzy lata temu złożyła wniosek o dotację na rozkręcenie firmy.
- Bo zawsze chciałam pracować na własny rachunek - przyznaje. Mimo to aż rok zwlekała z podjęciem decyzji, układała sobie w głowie, jak ma wyglądać jej firma, czym dokładnie się zajmować.
Za pieniądze, jakie przyznał jej urząd pracy, urządziła sobie pracownię. Kupiła też samochód, który w jej pracy jest niezbędny. Część czasu spędza przecież u klienta, doglądając, czy wszystkie prace idą zgodnie z planem.
Od razu założyła stronę internetową, zareklamowała się w książce telefonicznej i na portalach internetowych. Nawiązała kontakt ze właścicielami szkółek roślin.

Zdobywa doświadczenie

Jednak praca na własny rachunek to większa odpowiedzialność za to, co i jak się robi.
- Ale też większy wpływ na wszystko - mówi Agnieszka Tkaczyk-Dmitruk. - I ja w pełni odczuwam skutki swojej decyzji o rozpoczęciu pracy na własny rachunek - uśmiecha się.
Pani Agnieszka bardzo lubi swoją pracę. Planować, jak będą wyglądały tereny zielone, jakie rośliny gdzie posadzi. Ale największą satysfakcję odczuwa, gdy klient chwali jej pracę
- Zadowolony klient to dwa razy większa satysfakcja z pracy - uśmiecha się pani Agnieszka. - A dzięki temu wiem, że zawodowo idę w dobrą stronę. Dzięki temu mogę zdobywać coraz to nowe doświadczenia.
W pracy pani Agnieszka ma jedną podstawową zasadę.
- Do tego, co się robi, trzeba się przykładać - mówi. - Dlatego cały czas się szkolę, czytam fachową literaturę, śledzę nowinki, jeżdżę na targi.
Ważne jest też podejście do klienta:
- Każdego trzeba traktować indywidualnie, słuchać, co ma do powiedzenia. I warto też pamiętać, że zadowolony klient poleci firmę znajomym. A przecież poczta pantoflowa to najlepsza forma reklamy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna