Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ostatni etap budowy drogi ekspresowej S61. To odcinek Łomża Zachód-Kolno, a zarazem obwodnica Łomży. I fragment trasy Via Baltica

OPRAC.: wal
Tak powstaje ostatni odcinek trasy Via Baltica z ponad 1200-metrową estakadą. To 10 kilometr budowanego fragmentu S61
Tak powstaje ostatni odcinek trasy Via Baltica z ponad 1200-metrową estakadą. To 10 kilometr budowanego fragmentu S61 GDDKIA/Strona kontraktu
55 proc. wynosi zaawansowanie prac przy budowie ostatniego fragmentu drogi ekspresowej S61. Chodzi o odcinek od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno. To prawie 13 kilometrowa obwodnica Łomży w ramach trasy Via Baltica. Z tego 10 proc, to estakada nad doliną Narwi.

To ostatni odcinek w budowie w województwie podlaskim i zarazem ostatni na całej drodze S61.

Zobacz grudniowe, lotnicze zdjęcia (sprzed opadów śniegu) z postępu prac. I z poziomu ziemi przykryte śniegiem

Trzy węzły na S61

Inwestycja obejmuje w szczególności:

  • Budowę drogi ekspresowej nr S61 oraz budowę drogi krajowej nr 64,
  • Węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród, Łomża Północ,
  • Przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową nr S61 oraz drogą krajową nr 64,
  • Budowę dróg innych niż droga ekspresowa nr S61 oraz droga krajowa nr 64 w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
  • Budowę dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej nr S61 oraz drogi krajowej nr 64,
  • Budowę i przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
  • Przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową nr S61,
  • Utwardzenie terenu na potrzeby utrzymania,
  • Obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej nr S61 oraz drogi krajowej nr 64 i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową nr S61 oraz drogą krajową nr 64,
  • System odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,

To obwodnica Łomży.

Wykonawca ma za zadanie udostępnić ją do ruchu – na zasadzie przejezdności jedną nitką mostu na Narwi – w połowie 2024 roku. To pozwoli na ruch samochodów ciężarowych po S61 do granicy z Litwą z ominięciem Łomży.

W połowie 2025 r. obwodnica Łomży na całej długości będzie w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej.

S61 w Podlaskiem. To Via Baltica

W ramach budowy obwodnicy Łomży w czerwcu białostocki oddział GDDKiA oddał do ruchu węzeł Łomża Zachód na istniejącej DK61. Dzięki temu przejezdność uzyskał gotowy od roku, ale nieużywany, fragment S61 Łomża Południe – Łomża Zachód o dł. 7,2 km. 

Dwa miesiące później Oddział w Olsztynie oddał do ruchu trzeci i ostatni w województwie warmińsko-mazurskim odcinek S61 Ełk Południe – Wysokie (węzeł Kalinowo) o długości około 23 km.

Z kolei w październiku białostocki oddział GDDKIA oddał do użytkowania, przed zakończeniem wszystkich robót, przeszło 19-kilometrowy fragment S61 Ostrów Mazowiecka Północ – Śniadowo. Odcinek ten leży w woj. mazowieckim, ale inwestycję prowadził Oddział GDDKiA w Białymstoku. Trwa jeszcze przebudowa wiaduktu nad linią kolejową w ciągu S8 przed węzłem Ostrów Mazowiecka Północ oraz układanie nawierzchni na tejże jezdni. Ostateczne zakończenie prac planowane jest w przyszłym roku.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Ostatni etap budowy drogi ekspresowej S61. To odcinek Łomża Zachód-Kolno, a zarazem obwodnica Łomży. I fragment trasy Via Baltica - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna