Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oszustwo "na BLIK". Mieszkaniec regionu dał się nabrać fałszywemu pracownikowi banku

OPRAC.:
Izabela Krzewska
Izabela Krzewska
Wykonując instrukcje fałszywego konsultanta, pokrzywdzony 30-latek zalogował się do swojego banku i wygenerował dwa kody BLIK. Zanim zorientował się, że może to być oszustwo, stracił prawie 5 tys. zł
Wykonując instrukcje fałszywego konsultanta, pokrzywdzony 30-latek zalogował się do swojego banku i wygenerował dwa kody BLIK. Zanim zorientował się, że może to być oszustwo, stracił prawie 5 tys. zł Podlaska policja/ zdjęcie ilustracyjne
30-latek z gminy Jedwabne uwierzył w historię o próbie kradzieży pieniędzy z konta. Myślał, że rozmawia z pracownikiem banku. Pokrzywdzony miał swoje oszczędności przesłać na bezpieczny rachunek. Podał nieznajomemu kody BLIK. W rezultacie stracił 4900 złotych.

Oszustwo "na BLIK". Pokrzywdzony myślał, że uchroni swoje oszczędności

Oszuści nie mają wakacji. Tym razem ich ofiarą padł 30-letni mieszkaniec gminy Jedwabne. W czwartek (17.08) przed południem na jego telefon komórkowy zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku.

Czytaj też:

- Powiedział, że ktoś chciał wziąć na niego kredyt, co może świadczyć o tym, że oszczędności 30-latka są zagrożone. Mężczyzna polecił przelać pieniądze na "bezpieczne konto". Miało to pomóc przy zatrzymaniu oszustów - relacjonuje Urszula Brulińska z Komendy Miejskiej Policji w Łomży.

30-latek sam zadzwonił do banku. Okazało się, że padł ofiarą oszustów

Wykonując instrukcje fałszywego konsultanta mężczyzna - za pomocą aplikacji mobilnej - zalogował się do swojego banku i wygenerował kody blik. Czynność tą powtórzył dwukrotnie.

Zobacz też:

Wygenerowane kody podał oszustowi. Ten rozłączając się, polecił 30-latkowi udać się do banku i założyć sobie nowe konto.

- Wtedy też mieszkaniec gminy Jedwabne uświadomił sobie, że chyba został oszukany. Zadzwonił do banku, gdzie usłyszał, że jego konto jest zablokowane, a wcześniej ktoś wypłacił z niego 4900 złotych - podaje Urszula Brulińska.

Policja po raz kolejny apeluje o rozsądek i ostrożność przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Przypomina, aby:

  • weryfikować tożsamość rozmówców
  • nie instalować na swoim telefonie, komputerze czy innym urządzeniu jakichkolwiek programów czy aplikacji.
od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna